• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 17:02:59 följande:
    V

Tja kan man ha Mona Sahlin som partiledare som har uppenbara problem att sköta sin privata ekonomi och för den delen ha brister vad gäller att förstå egna och skattebetalarnas pengar så kan det nog funka också. Inte för att jag vill försvara SD.

För den delen anser jag att det vore billigare för skattebetalarna om man gav politikerna var sitt kreditkort och låta de shoppa loss än låta dem hantera statsfinanserna.
    Såklart man kan, men jag tycker inte att det är smart.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • GangsterKermit
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 17:02:59 följande:
    V

Tja kan man ha Mona Sahlin som partiledare som har uppenbara problem att sköta sin privata ekonomi och för den delen ha brister vad gäller att förstå egna och skattebetalarnas pengar så kan det nog funka också. Inte för att jag vill försvara SD.

För den delen anser jag att det vore billigare för skattebetalarna om man gav politikerna var sitt kreditkort och låta de shoppa loss än låta dem hantera statsfinanserna.

Som när Mikael Bindefeldt använder skattepengar till att köpa ballonger och fixa en fest. Samat att Annie Lööf använde skattepengar til len delfinshow. Är bra mycket mer pengar än vad Mona Sahlin använde.
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 17:05:18 följande:
    Såklart man kan, men jag tycker inte att det är smart.

Eh, det är SD vi pratar om. Smart är liksom inte det jag tänker på då.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 17:07:37 följande:
    Som när Mikael Bindefeldt använder skattepengar till att köpa ballonger och fixa en fest. Samat att Annie Lööf använde skattepengar til len delfinshow. Är bra mycket mer pengar än vad Mona Sahlin använde.

Ok? Det är inte frågan om belopp (då finns det värre) utan principen. Den småskurna girigheten, arrogans i kombination med att vara puckad och tro det inte upptäcks. Det är illa nog med korrupta politiker men om de dessutom är korkade samtidigt??
  • GangsterKermit
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 17:14:09 följande:

Ok? Det är inte frågan om belopp (då finns det värre) utan principen. Den småskurna girigheten, arrogans i kombination med att vara puckad och tro det inte upptäcks. Det är illa nog med korrupta politiker men om de dessutom är korkade samtidigt??

Du är korkad själv. Lever på kretsloppets pengar och så gör du av dig med dem Förvånad
  • PrimitivMan
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 17:18:00 följande:
    Du är korkad själv. Lever på kretsloppets pengar och så gör du av dig med dem

Antagligen är jag det för jag har ingen aning om vad du pratar om nu. Ngn annan som gör det el är det bara jag?
  • GangsterKermit
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 17:23:39 följande:

Antagligen är jag det för jag har ingen aning om vad du pratar om nu. Ngn annan som gör det el är det bara jag?
    Pengar återanvänds, så görs din lön.