• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 19:27:21 följande:
    Missbrukare, brukare, vad är skillnaden? Jag missbrukade nog lite allt möjligt men det är inte en diskussion jag känner för att ha öppet. Destruktivitet kan ta sig många former. Men sant är det att droger aldrig varit mitt största problem.

Jag är gammal och blir bara äldre...31. (28 om Yoyna läser). 
    Nej jag förstår att du inte vill diskutera det öppet.

Det är en viss skillnad mellan brukare och missburkare tycker jag. Missbruk är dte när det är ett beroende (som är svårt att bryta).   
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Kakaa
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 19:28:18 följande:

Jag är extremt skeptisk men lite konstigt var det när min far dog. Han hade legat utan att ha varit vid medvetande i flera veckor. Var där när han dog. Precis i dödsögonblicket så liksom tittar han upp, på oss, liksom för att säga "nu lämnar jag". Dessutom när vi körde i bilen (det här var på sommaren) kort därefter så kom där helt plötsligt en rejäl hagelskur med megastora hagel och väldigt lokalt. Kändes också lite spooky faktiskt.

Sen har man ju varit med om ett antal ggr att man haft föraningar om saker. Att någon skall ringa. Eller som vid ett tillfälle då jag kände på mig att den personens fru hade avlidit (hon hade varit sjuk men inget som ngn trodde var livshotande). Bara tänkte tanken instinktivt när han ringde hem till mig (vilket han aldrig gjort annars nästan).  
    Okej, tack för att du delade med dig :)
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 19:30:58 följande:
    Oh spooky! Men är det paranormala saker? Jag menar det kanske är "normala saker"?

Föraningar har jag alltid, sanndrömmar också, typ jag drömmer om saker som sedan händer. Eller jag vet saker innan jag "vet dem". Men jag är kanske för fyrkantig i mitt tänk om vad som är paranormalt. 

Haha ja vem vet. Paranormalt är allt bortom det normala så det är väl en definitionsfråga.

Jag brukar ha en konstig form av Deja vu. Jag får inte för mig bara att jag upplevt det innan utan att jag drömt om det . Ofta inga direkt speciella situationer utan det kan vara vardagssituationer.
  • GangsterKermit
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 17:59:59 följande:
    Du kallade honom korkad.

Korkad i en definition till att han påstod att detta bara händer politiker. Jag säger inte att han är korkad som människan för det.
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • PrimitivMan
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 20:40:42 följande:

Korkad i en definition till att han påstod att detta bara händer politiker. Jag säger inte att han är korkad som människan för det.

Jag har aldrig påstått det bara händer politiker.

Dessutom har du ännu inte förklarat kopplingen mellan fifflande politiker och "pengars kretslopp". Den kopplingen har jag väldigt svårt att förstå.
  • GangsterKermit
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 20:46:28 följande:

Dessutom har du ännu inte förklarat kopplingen mellan fifflande politiker och "pengars kretslopp". Den kopplingen har jag väldigt svårt att förstå.

Du betalar skatt som går i en verksamhet, de betalar skatt som går tillbaken som utöver betalar ut din lön och på så vis fungerar det.
  • GangsterKermit
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 20:46:28 följande:

Betalar du du tv-licens?
  • PrimitivMan
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 20:54:02 följande:

Du betalar skatt som går i en verksamhet, de betalar skatt som går tillbaken som utöver betalar ut din lön och på så vis fungerar det.

Ja men vad har det med fifflande politiker att göra? Som använder mina skattepengar för privat konsumtion. Visst en del av de pengarna återgår i form av skatter.
  • PrimitivMan
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 20:55:24 följande:

Betalar du du tv-licens?

Ja tyvärr. Hur så?
  • och
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 21:03:52 följande:

Ja tyvärr. Hur så?
    GangsterKermit menar bara att du skulle kunna använda pengarna till att bjuda ut mig på en fin restaurant, det borde nog räcka till nya underkläder också som du sedan såklart vill utforska närmare när jag har bytt om.   
    The hard way is the right way.