• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Kakaa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 18:31:27 följande:
    Det beror kanske lite på (det där med människor). 
    Jag var mest knäpp i huvudet och rabiat. 
    Jag satte mig i mina situationer själv och var bestämt på att ta mig ur dem själv också.. *envis som en mulåsna* 

Meeen mitt ser ut och ha ordnat sig :)  
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 18:33:59 följande:
    Jag satte mig i mina situationer själv och var bestämt på att ta mig ur dem själv också.. *envis som en mulåsna* 

Meeen mitt ser ut och ha ordnat sig :)  
    Allt ordnar sig alltid till slut

Mitt favorit citat;

"If I don't find a way, I'll make one" 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Kakaa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 18:55:50 följande:
    Allt ordnar sig alltid till slut

Mitt favorit citat;

"If I don't find a way, I'll make one" 
    :DD jag har tatuerat in "Rise above it" kan inte säga att tatueringen har hjälpt mig men meningen har sin innebörd och sina minnen i sig som gör att jag finner stöd i mig själv och mina erfarenheter. :) 

• Kakaa

har någon utav er upplevt något som kan  ha varit paranormalt? *väldigt förtjust i ämnet och troende skeptiker* 

Jag tror inte på spöken, men jag är rädd för dem.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 18:21:09 följande:
    Man behöver inte alltid vara boksmart. Och det ena behöver inte utesluta det andra.
    Jag tror man kan läsa sig till mycket, men det är inte förrän man hamnar i situationer där man kan implementera eller relatera till det man läst, som man på riktigt förstår det. Annars blir det ofta bara en massa ord.

Jag har aldrig bott i tält, men jag har faktiskt varit hemlös och lite hooked på droger för väldigt många år sedan (fast jag behövde aldrig sova ute). Skulle inte vilja påstå att det är då man lär sig människor, men något lär man sig.

Så hemskt gammal är du inte . Var det så illa att du skulle klassificera dig som missbrukare? Eller bara att du brukade lite för mycket men hade ändå koll typ.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 19:14:06 följande:
    har någon utav er upplevt något som kan  ha varit paranormalt? *väldigt förtjust i ämnet och troende skeptiker* 

Nej, jag tror typ inte på någonting förutom karma
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 19:23:00 följande:

Så hemskt gammal är du inte . Var det så illa att du skulle klassificera dig som missbrukare? Eller bara att du brukade lite för mycket men hade ändå koll typ.
    Missbrukare, brukare, vad är skillnaden? Jag missbrukade nog lite allt möjligt men det är inte en diskussion jag känner för att ha öppet. Destruktivitet kan ta sig många former. Men sant är det att droger aldrig varit mitt största problem.

Jag är gammal och blir bara äldre...31. (28 om Yoyna läser). 
  • PrimitivMan
    Kakaa skrev 2012-11-22 19:14:06 följande:

Jag är extremt skeptisk men lite konstigt var det när min far dog. Han hade legat utan att ha varit vid medvetande i flera veckor. Var där när han dog. Precis i dödsögonblicket så liksom tittar han upp, på oss, liksom för att säga "nu lämnar jag". Dessutom när vi körde i bilen (det här var på sommaren) kort därefter så kom där helt plötsligt en rejäl hagelskur med megastora hagel och väldigt lokalt. Kändes också lite spooky faktiskt.

Sen har man ju varit med om ett antal ggr att man haft föraningar om saker. Att någon skall ringa. Eller som vid ett tillfälle då jag kände på mig att den personens fru hade avlidit (hon hade varit sjuk men inget som ngn trodde var livshotande). Bara tänkte tanken instinktivt när han ringde hem till mig (vilket han aldrig gjort annars nästan).  
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 19:28:18 följande:

Jag är extremt skeptisk men lite konstigt var det när min far dog. Han hade legat utan att ha varit vid medvetande i flera veckor. Var där när han dog. Precis i dödsögonblicket så liksom tittar han upp, på oss, liksom för att säga "nu lämnar jag". Dessutom när vi körde i bilen (det här var på sommaren) kort därefter så kom där helt plötsligt en rejäl hagelskur med megastora hagel och väldigt lokalt. Kändes också lite spooky faktiskt.

Sen har man ju varit med om ett antal ggr att man haft föraningar om saker. Att någon skall ringa. Eller som vid ett tillfälle då jag kände på mig att den personens fru hade avlidit (hon hade varit sjuk men inget som ngn trodde var livshotande). Bara tänkte tanken instinktivt när han ringde hem till mig (vilket han aldrig gjort annars nästan).  
    Oh spooky! Men är det paranormala saker? Jag menar det kanske är "normala saker"?

Föraningar har jag alltid, sanndrömmar också, typ jag drömmer om saker som sedan händer. Eller jag vet saker innan jag "vet dem". Men jag är kanske för fyrkantig i mitt tänk om vad som är paranormalt. 
  • Kakaa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 19:24:10 följande:
    Nej, jag tror typ inte på någonting förutom karma
    Karma är fint. :)