PrimitivMan skrev 2012-11-22 19:28:18 följande:
Jag är extremt skeptisk men lite konstigt var det när min far dog. Han hade legat utan att ha varit vid medvetande i flera veckor. Var där när han dog. Precis i dödsögonblicket så liksom tittar han upp, på oss, liksom för att säga "nu lämnar jag". Dessutom när vi körde i bilen (det här var på sommaren) kort därefter så kom där helt plötsligt en rejäl hagelskur med megastora hagel och väldigt lokalt. Kändes också lite spooky faktiskt.
Sen har man ju varit med om ett antal ggr att man haft föraningar om saker. Att någon skall ringa. Eller som vid ett tillfälle då jag kände på mig att den personens fru hade avlidit (hon hade varit sjuk men inget som ngn trodde var livshotande). Bara tänkte tanken instinktivt när han ringde hem till mig (vilket han aldrig gjort annars nästan).
Oh spooky! Men är det paranormala saker? Jag menar det kanske är "normala saker"?
Föraningar har jag alltid, sanndrömmar också, typ jag drömmer om saker som sedan händer. Eller jag vet saker innan jag "vet dem". Men jag är kanske för fyrkantig i mitt tänk om vad som är paranormalt.