• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 17:51:38 följande:

Varför tar du upp in intelligens när jag inte ens har påpekar om den. Förstår du inte poängen med att pengar går i ett kretslopp. De försvinner och kommer tillbaka.
    Du kallade honom korkad.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Kakaa

Jag är ett praktexempel på korkad. Därför jag håller mig utanför när ni diskuterar så djupa och eh ja.. sådana där diskussioner. Solig

• Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 18:07:33 följande:
    Jag är ett praktexempel på korkad. Därför jag håller mig utanför när ni diskuterar så djupa och eh ja.. sådana där diskussioner. Solig
    Haha äsch sluta, du är inte korkad
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Kakaa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 18:09:29 följande:
    Haha äsch sluta, du är inte korkad
    Bok-smart är jag inte någonstans, men street-smart är jag tamigfan, om jag inte hade varit street-smart så hade jag nog sovit i något tält under en läskig bro. :( Faktiskt.. 

fast jag säger emot mig själv lite då jag faktiskt har bott i ett tält. :> i en längre period.. 
  • Kakaa

Helvete också en fluga i lägenheten, skall inte dom dö såhär års?! *springer hämtar katten för att katten skall äta upp den*

• Kakaa

Mohahahaha!  flugan satt på taken och jag lyfte upp katten för att äta opp den! proteintillskott!

• Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 18:11:33 följande:
    Bok-smart är jag inte någonstans, men street-smart är jag tamigfan, om jag inte hade varit street-smart så hade jag nog sovit i något tält under en läskig bro. :( Faktiskt.. 

fast jag säger emot mig själv lite då jag faktiskt har bott i ett tält. :> i en längre period.. 
    Man behöver inte alltid vara boksmart. Och det ena behöver inte utesluta det andra.
    Jag tror man kan läsa sig till mycket, men det är inte förrän man hamnar i situationer där man kan implementera eller relatera till det man läst, som man på riktigt förstår det. Annars blir det ofta bara en massa ord.

Jag har aldrig bott i tält, men jag har faktiskt varit hemlös och lite hooked på droger för väldigt många år sedan (fast jag behövde aldrig sova ute). Skulle inte vilja påstå att det är då man lär sig människor, men något lär man sig.
  • Kakaa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 18:21:09 följande:
    Man behöver inte alltid vara boksmart. Och det ena behöver inte utesluta det andra.
    Jag tror man kan läsa sig till mycket, men det är inte förrän man hamnar i situationer där man kan implementera eller relatera till det man läst, som man på riktigt förstår det. Annars blir det ofta bara en massa ord.

Jag har aldrig bott i tält, men jag har faktiskt varit hemlös och lite hooked på droger för väldigt många år sedan (fast jag behövde aldrig sova ute). Skulle inte vilja påstå att det är då man lär sig människor, men något lär man sig.
    same same, tre år i hemlösheten och jag sov ute. :> 

Drogerna var dock i yngre år och jag är en skötsam flicka nu, bara tatueringar som vittnar om brokigt förflutet.

man lär sig om sig själv, hur man själv fungerar, men att lära sig om andra människor vet jag inte.. Det jag lärde mig under dem åren är att myndigheternas regler är skit!  
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 18:24:20 följande:
    same same, tre år i hemlösheten och jag sov ute. :> 

Drogerna var dock i yngre år och jag är en skötsam flicka nu, bara tatueringar som vittnar om brokigt förflutet.

man lär sig om sig själv, hur man själv fungerar, men att lära sig om andra människor vet jag inte.. Det jag lärde mig under dem åren är att myndigheternas regler är skit!  
    Det beror kanske lite på (det där med människor). 
    Jag var mest knäpp i huvudet och rabiat.