• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • lille Birger
    Trust me skrev 2013-05-26 08:11:11 följande:
    Så du tvingar den lilla nallen att bädda din stora säng alldeles själv  
    Vi brukar turas om och den här gången var det nallens tur.
  • Anton Chigurh
    lille Birger skrev 2013-05-25 11:39:22 följande:
    Det får bli en rumpbild istället. Tungan ute

På nallen när han försöker kravla sig upp för sängkanten:

Han använder mycket överkropp när han klättrar, nallen. Jag tror det skulle gå bättre om han nyttjade benen mer.
    Bra råd, Birger, benen behövs när du klättrar...

">

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh

MARIA.....vad tyckte du om Plutonen ???

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-05-30 14:04:33 följande:
    Anton jag pallar inte...!!!
    Se den inte. Det är en krigsfilm och man blir ledsen på slutet. Den är alltså som alla andra krigsfilmer. Vi vet redan att man inte kan lösa konflikter med våld och att det på individnivå bara leder till sorg. Någon djupare sensmoral i krig finns inte och inte heller om man försöker berätta om något genom krig.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2013-05-30 16:19:54 följande:
    Se den inte. Det är en krigsfilm och man blir ledsen på slutet. Den är alltså som alla andra krigsfilmer. Vi vet redan att man inte kan lösa konflikter med våld och att det på individnivå bara leder till sorg. Någon djupare sensmoral i krig finns inte och inte heller om man försöker berätta om något genom krig.
    Ok.

Jag är inne i en bok-orgie där jag upptäckt Marguerite Duras och plöjer igenom bok efter bok.
    Är en så dålig filmmänniska att jag borde skämmas. Har så svårt att sitta och se på TV (eller film). Så svårt. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-05-30 18:14:52 följande:
    Ok.

Jag är inne i en bok-orgie där jag upptäckt Marguerite Duras och plöjer igenom bok efter bok.
    Är en så dålig filmmänniska att jag borde skämmas. Har så svårt att sitta och se på TV (eller film). Så svårt. 
    Vad som helst är bättre än krigsfilmer
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • PrimitivMan
    Trust me skrev 2013-05-30 21:20:43 följande:
    Det finns många bra krigsfilmer. Personligen är jag inte alls förtjust i Plutonen. För stereotyp. Då föredrar jag tex "Full Metal Jacket", "Tunna röda linjen", "En bro för mycket", "Järnkorset", "Savior", "Ran" (kan man räkna det som krigsfilm?), "Das Boot" mfl. Säkert glömt en hel drös
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2013-05-30 21:20:43 följande:
    En koloskopi?
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.