• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • HMD

Glöm inte filmen om krypskyttarnas kamp!! Kommer inte på vad den heter men åh vilken film. Är inte det en romantisk film så vet jag vad fan romantik är!

Hell ain't a bad place to be
  • Nice Girl Wrong Place

Filmer jag står ut med:

Secretary, Medan vi faller, diverse verk av Almodovar (Allt om min mamma, Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott, Att återvända t ex) umm... 

Måste tänka. 

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • HMD
    HMD skrev 2013-05-30 21:58:47 följande:
    Glöm inte filmen om krypskyttarnas kamp!! Kommer inte på vad den heter men åh vilken film. Är inte det en romantisk film så vet jag vad fan romantik är!
    Så vet jag inte vad fan romantik är.

*blir trött på mig själv*
  • HMD
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-05-30 22:01:02 följande:
    Filmer jag står ut med:

Secretary, Medan vi faller, diverse verk av Almodovar (Allt om min mamma, Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott, Att återvända t ex) umm... 

Måste tänka. 
    Jag slår vad om att du gillar tyska filmer. Typ
    Das Leben der Anderen

den är okej.

faktiskt.

• Nice Girl Wrong Place
    HMD skrev 2013-05-30 22:05:53 följande:
    Das Leben der Anderen

den är okej.

faktiskt.

Har nog aldrig sett en tysk film.
    Jag gillar poetiska filmer där relationer mellan människor står i fokus. Låter lite töntigt, men så är det.
    Almodovar gillar jag för att hans filmer ofta är så fulla av färg, liv, absurditeter och utflippade karaktärer, dock alla så galet mänskliga (och ibland enbart galna).
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • HMD
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-05-30 22:10:37 följande:
    Har nog aldrig sett en tysk film.
    Jag gillar poetiska filmer där relationer mellan människor står i fokus. Låter lite töntigt, men så är det.
    Almodovar gillar jag för att hans filmer ofta är så fulla av färg, liv, absurditeter och utflippade karaktärer, dock alla så galet mänskliga (och ibland enbart galna).
    Almodovar.. Var det han som hänge med Salvodor Dalì? Du menar spanska djurfilmer här??
  • Nice Girl Wrong Place
    HMD skrev 2013-05-30 22:16:55 följande:
    Almodovar.. Var det han som hänge med Salvodor Dalì? Du menar spanska djurfilmer här??
    Ingen aning om de hängde, en viss åldersskillnad fanns ju men ingenting är väl omöjligt...

Spanska djurfilmer? 
  • HMD
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-05-30 22:19:21 följande:
    Ingen aning om de hängde, en viss åldersskillnad fanns ju men ingenting är väl omöjligt...

Spanska djurfilmer? 
    Inte vet jag. Konst som konst
  • PrimitivMan
    HMD skrev 2013-05-30 22:05:53 följande:
    Das Leben der Anderen

den är okej.

faktiskt.

Okey??? Den är fantastiskt bra. En av mina absoluta favoritfilmer.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    HMD skrev 2013-05-30 22:22:27 följande:
    Inte vet jag. Konst som konst
    Då så!