• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Anton Chigurh
    Orcha skrev 2013-06-08 23:15:21 följande:
    Annars då, skiner solen på ditt liv? Solig
    Här bländar det...
    Ja, verkligen, Orcha, det min själ gör den. Gott å höra att du också mår riktigt jädra bra.....Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Nice Girl Wrong Place

Ska nog lägga mig och läsa min älskade Duras.

Någon (anyone!!!) som läst något av Marguerite Duras och vill dela med sig av tankar?
    Jag älskar henne liksom mer än jag någonsin trodde jag kunde älska en författare.

Anton - vår deal kanske borde gälla böcker istället ?

• ulfsas
    och skrev 2013-06-08 20:30:09 följande:

Är du sjuk?

Jag vill också sitta på ett café i London. Varför stannade du inte och plockade upp mig på vägen ulfsas? 
    Såg ju inte din elektroniska tumme som varje liftare måste ha med sig när man skall ut och resa i galaxen (eller till London)
    Hade även det säkert varit trevligt. På tu man hand blir det mer inspiration antagligen. 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-08 23:29:22 följande:
    Ska nog lägga mig och läsa min älskade Duras.

Någon (anyone!!!) som läst något av Marguerite Duras och vill dela med sig av tankar?
    Jag älskar henne liksom mer än jag någonsin trodde jag kunde älska en författare.

Anton - vår deal kanske borde gälla böcker istället ?
    ÄlsklingHjärta...det är du som ligger efter. Försök inte !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • lille Birger
    och skrev 2013-06-08 20:30:09 följande:

Är du sjuk?

Jag vill också sitta på ett café i London. Varför stannade du inte och plockade upp mig på vägen ulfsas? 
    Nallen utbrister med ett stort utropstecken att du kan få följa med oss till Astrid Lindgrens värld. Nalle  Han är för liten och naiv för att förstå att många vuxna inte alls tycker att ASV är ett dugg lockande.
  • och
    lille Birger skrev 2013-06-08 23:50:08 följande:
    Nallen utbrister med ett stort utropstecken att du kan få följa med oss till Astrid Lindgrens värld. Nalle  Han är för liten och naiv för att förstå att många vuxna inte alls tycker att ASV är ett dugg lockande.
    Om nallen mutar mig med mjukglass följer jag gärna med.
    The hard way is the right way.
  • Orcha

Nä fifan, nu åskar det

Make love, not english quotes...
  • ulfsas
    Orcha skrev 2013-06-09 07:59:45 följande:
    Nä fifan, nu åskar det
    Åska är ju spännande. Som den gången blixten slog ner i planet just under min vänstra ruta. Alltså hade jag en ruta emellan men nedslagen var på en dryg halv armslängds avstånd. Pzzzzzzt sa det. Inget mer hände än att man kunde se var ingångsbrännmärket var. Vid utgångsstället så hade ca 2 cm2 av aluminiumen i stabilisatorn (den lilla bakre vingen) bara försvunnit och en del skruvar hade smält så att de inte gick att skruva ur.
    Jag kan säga att man blev bländad kraftigt fastän det var på dagen. Som sagt spännande.
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • Orcha
    ulfsas skrev 2013-06-09 08:09:53 följande:
    Åska är ju spännande. Som den gången blixten slog ner i planet just under min vänstra ruta. Alltså hade jag en ruta emellan men nedslagen var på en dryg halv armslängds avstånd. Pzzzzzzt sa det. Inget mer hände än att man kunde se var ingångsbrännmärket var. Vid utgångsstället så hade ca 2 cm2 av aluminiumen i stabilisatorn (den lilla bakre vingen) bara försvunnit och en del skruvar hade smält så att de inte gick att skruva ur.
    Jag kan säga att man blev bländad kraftigt fastän det var på dagen. Som sagt spännande.
    Nä fyyy...
    Hade ett blixtnedslag nattetid i ett träd, inte grövre än tre fingrar, två meter framför mig när jag promenerade i en öken. Då var jag totalt blind i 45 minuter och jäkligt tacksam över att trädhelvetet var längre än mig.
    Åska är hemskt.
    Make love, not english quotes...