• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Anton Chigurh
    och skrev 2013-06-08 23:55:23 följande:
    Om nallen mutar mig med mjukglass följer jag gärna med.
    Av mig får du mer än bara mjukglass, Älskling,Hjärta du får topping också, tex hackade nötter, eller min favorit Noisette, dvs nötkräm, ungefär. Eller vilken jävla topping du vill. Bara jag får bjud dig på en glass.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • ulfsas
    Orcha skrev 2013-06-09 08:22:47 följande:
    Nä fyyy...
    Hade ett blixtnedslag nattetid i ett träd, inte grövre än tre fingrar, två meter framför mig när jag promenerade i en öken. Då var jag totalt blind i 45 minuter och jäkligt tacksam över att trädhelvetet var längre än mig.
    Åska är hemskt.
    Jag har ju ''förmånen?!'' att komma nära blixten ibland. Märkligt nog så slog det inte ner i planet då jag flög ett tomt plan för några år sedan från Stockholm och ner till Malmö. Jag var tvungen att dyka ner i molnen för de fanns åskväder överallt men jag styrde naturligtvis där det ser bäst ut på radarn. Det blixtrade överallt så jag blundade med ena ögat för att ha ett öga kvar som skulle vara obländat efter ett nedslag tänkte jag.
    På framrutan så kröp det små blixtar av statisk elektricitet som kallas Elmseld eller ST Elmos fire. Mycket vackert.
    Som sagt så hände det inget mer än så för mig men på morgonens TV-nyheter så hörde jag att en liten flicka hade omkommit av ett blixtnedslag och man visade en bild på en bondes 20/30-tal kor som sökt skydd för regnet under ett stort träd. Alla de stora kossorna låg döda i en ring runt sagda träd.
    Träd är inte att rekommendera att gömma sig vid i åskväder. Ej heller bad.

Inte samma kor men ni fattar.
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • Orcha
    ulfsas skrev 2013-06-09 08:47:53 följande:
    Jag har ju ''förmånen?!'' att komma nära blixten ibland. Märkligt nog så slog det inte ner i planet då jag flög ett tomt plan för några år sedan från Stockholm och ner till Malmö. Jag var tvungen att dyka ner i molnen för de fanns åskväder överallt men jag styrde naturligtvis där det ser bäst ut på radarn. Det blixtrade överallt så jag blundade med ena ögat för att ha ett öga kvar som skulle vara obländat efter ett nedslag tänkte jag.
    På framrutan så kröp det små blixtar av statisk elektricitet som kallas Elmseld eller ST Elmos fire. Mycket vackert.
    Som sagt så hände det inget mer än så för mig men på morgonens TV-nyheter så hörde jag att en liten flicka hade omkommit av ett blixtnedslag och man visade en bild på en bondes 20/30-tal kor som sökt skydd för regnet under ett stort träd. Alla de stora kossorna låg döda i en ring runt sagda träd.
    Träd är inte att rekommendera att gömma sig vid i åskväder. Ej heller bad.

Nej fy!
    Stackars kor.

Här slutar det visst aldrig att åska. Varför?
    Make love, not english quotes...
  • ulfsas
    Orcha skrev 2013-06-09 09:14:38 följande:
    Nej fy!
    Stackars kor.

Var är du då?
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • Orcha
    ulfsas skrev 2013-06-09 09:15:48 följande:
    Var är du då?
    En timme väster om sumpan.
  • ulfsas
    Orcha skrev 2013-06-09 09:17:52 följande:
    En timme väster om sumpan.
    Aha, då har jag en klar aning om var. Gissar på att det börjar på VSolig
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • Anton Chigurh
    Orcha skrev 2013-06-09 09:14:38 följande:
    Nej fy!
    Stackars kor.

"Tänk på att åskan är farligast i början ,-men framförallt i slutet på ovädret eftersom nederbörden som fallit ned har fört med sig överskottsladdningar som nu söker sig tillbaks mot molnet.
    Skulle du känna håret resa sig och andra fenomen,-kan en blixt vara nära att slå "ned" på dig: - KASTA DIG SNARAST TILL MARKEN !,-OCH RULLA DIG UNDAN... Det kan låta fånigt,-men detta kan också rädda ditt liv och andras !!! "

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Orcha
    ulfsas skrev 2013-06-09 09:32:12 följande:
    Aha, då har jag en klar aning om var. Gissar på att det börjar på VSolig

• Orcha
    Anton Chigurh skrev 2013-06-09 09:41:15 följande:
    "Tänk på att åskan är farligast i början ,-men framförallt i slutet på ovädret eftersom nederbörden som fallit ned har fört med sig överskottsladdningar som nu söker sig tillbaks mot molnet.
    Skulle du känna håret resa sig och andra fenomen,-kan en blixt vara nära att slå "ned" på dig: - KASTA DIG SNARAST TILL MARKEN !,-OCH RULLA DIG UNDAN... Det kan låta fånigt,-men detta kan också rädda ditt liv och andras !!! "

Det ser jag inte riktigt kommer att hända, men tack för tipset!
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2013-06-09 09:41:15 följande:

Självklart så kastar/kraschar jag ner planet i marken och sedan rullar vi nog lite hit och dit per automatikFlört
    Man, 49 år, Sundbyberg.