• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • PrimitivMan
    I Rose I skrev 2013-07-07 20:20:34 följande:
    Å vad jag lät bitter och pessimistisk sist. 

Egentligen är det jag som har hamnat i en slags kris och borde lägga skulden på mig själv. Maken är bland det mest lojala och underbara mannen som finns. Om han bara kunde förstå att han ser mycket bra ut för sin ålder och sluta vara så nojjig över sitt utseende. Han har faktiskt alltid varit sån, under alla år vi har varit gifta men att mitt tålamod nu för tiden inte räcker för att täcka hans "gnäll".

Min svärmor försöker ge oss dålig samvete genom att spela sjuk och när jag sist sa "Men dö någongång. Jag lovar att ordna en fin begravning." så tog det hus i helvete och jag har fått många arga samtal från hennes släktingar. 

Kamran är dock en annan historia. Varför är livet så orättvis? Varför blir det aldrig som man har tänkt sig? Att allt ska vara så jävla komplicerad? 
    Min svärmor försöker ge oss dålig samvete genom att spela sjuk och när jag sist sa "Men dö någongång. Jag lovar att ordna en fin begravning." så tog det hus i helvete och jag har fått många arga samtal från hennes släktingar.

Ja, det finns relationer där man känner sig hel, där man känner att man som människa växer, får allt det man önskar från en partner. En relation där ingen bråk, ingen gnäll, inga tråkigheter finns, där man fullkomligt njuter. Grejen är att äktenskapsrelationer hör oftast inte till beskrivningen ovan. I ett äktenskap får man lösa allt som dyker upp, det är inte alltid tipp topp, det är inte alltid så att man är på bra humör, att man ens tåler varandra. Många gånger hamnar man i konflikter, i meningsskillnader, i situationer där det helt enkelt inte finns en lösning som passar båda två. Det viktigaste och det som gör en relation stark är att man möts halva vägen dem få gånger det inte finns en lösning och finns det en lösning så kommer man fram till det tillsammans.

Jag kanske borde ta upp min bloggande....            
    Jag tror inte det är idealiskt att aldrig gräla i en relation, det måste få finnas lite motsättningar och att man bråkar lite och blir sams. Förr eller senare så hamnar man i en situation där konflikt är omöjlig att undvika och har man då aldrig grälat och lärt sig hur man går vidare ja då brukar relationen braka samman rejält. Men det får givetvis inte ta överhanden så det bara är gräl. 

Min definition av kärlek är att man tycker om någon trots hennes/hans fel och brister. Äkta kärlek är utan villkor.  Det är inte "Om h*n gör si eller så älskar jag honom/henne, annars inte". Eller kanske mer "Om h*n gör så är min kärlek slut".

Sen är det dock givetvis så att det finns en del grundpelare som måste finnas för att  det skall vara kärlek. Omtanke, respekt, vänskap, fungerande sex. 
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    I Rose I skrev 2013-07-07 20:38:54 följande:

Hehe, nej, så extrem är jag inte. Jag älskar män och kan inte tänka mig vara utan en man. Rå sex kan endast fås av en man. Riktig djurisk sex där enda målet är njutning och ingenting annat. För min del vill jag inte ha känslor inblandad i sex. Extrem? Kanske, något för en hjärnskrynklare om jag någonsin låter mig analyseras. Känslor till en man visar jag på annat sätt än genom sex.

Grejen med kvinnor är att det är så mycket känslor inblandad. Det är så, hur ska jag beskriva det? Vackert på alla sätt och vis.

Kyss

Ps! Jag har absolut inga problem med toalettsitsen. Maken är väldressad sen barnsben. Att stå upp på toan är ren hån mot värdfamiljen och anses vara ofint där han kommer ifrån. Tack och lov!    

Det är ju dock frågan hur man definierar känslor i det här sammanhanget. Jag har alltid sett mig själv som att jag kan ha sex utan några känslor alls för den jag har sex med. men ju äldre jag blir ju mer har jag insett att det inte riktigt stämmer. Visst jag har haft ren sex med en del ONS utan att ha några känslor men det måste ändå finnas något. Att man tycker om henne som person, ömsesidig respekt men definitivt inte att "åh henne vill jag leva resten av mitt liv med". Det går inte att ha sex med någon man direkt ogillar. Det kanske går iof men man skall ju nå dit först och då känns det inte värt besväret. 

Personligen har jag helst "rått" sex med någon jag verkligen tycker om. Att det är mjukt och kärleksfullt i kombination med att det är "hårt" (oavsett hur man nu definierar det) gör det hela bättre. Därmed inte sagt det är nödvändigtvis gulle-gull för det. Haha uttrycket "Den man älskar, agar man" känns rätt passande .  Vill inte att min partner bara skall känna sig om ett objekt och leksak, utan en omtyckt leksak . Att "landa mjukt" är nog minst lika viktigt för min egen del som det kan vara för den man haft rough sex med. 

Mer känslor inblandade med kvinnor? Menar du att själva sexet är mer känslosamt eller att du får mer känslor för din sexpartner om hon är kvinna? 
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-07-08 12:05:12 följande:
    Det är ju dock frågan hur man definierar känslor i det här sammanhanget. Jag har alltid sett mig själv som att jag kan ha sex utan några känslor alls för den jag har sex med. men ju äldre jag blir ju mer har jag insett att det inte riktigt stämmer. Visst jag har haft ren sex med en del ONS utan att ha några känslor men det måste ändå finnas något. Att man tycker om henne som person, ömsesidig respekt men definitivt inte att "åh henne vill jag leva resten av mitt liv med". Det går inte att ha sex med någon man direkt ogillar. Det kanske går iof men man skall ju nå dit först och då känns det inte värt besväret. 

Personligen har jag helst "rått" sex med någon jag verkligen tycker om. Att det är mjukt och kärleksfullt i kombination med att det är "hårt" (oavsett hur man nu definierar det) gör det hela bättre. Därmed inte sagt det är nödvändigtvis gulle-gull för det. Haha uttrycket "Den man älskar, agar man" känns rätt passande .  Vill inte att min partner bara skall känna sig om ett objekt och leksak, utan en omtyckt leksak . Att "landa mjukt" är nog minst lika viktigt för min egen del som det kan vara för den man haft rough sex med. 

Mer känslor inblandade med kvinnor? Menar du att själva sexet är mer känslosamt eller att du får mer känslor för din sexpartner om hon är kvinna? 
    Ja!
    Thumbs up! 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • lille Birger

• Orcha
    lille Birger skrev 2013-07-08 12:46:49 följande:

Tror trosorna halkat lite fel...
    Make love, not english quotes...
  • I Rose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-07 22:46:23 följande:
    Du har alldeles rätt

Hoppas att mitt inlägg inte verkade vara en pik gentemot dig eller dina inlägg för det var verkligen inte meningen. Inser att det lätt kunde tolkas som det nu, my bad, hade inte en tanke på det!
    Jag har levt i alltför många dåliga relationer. Jag är bara så lycklig att jag insett att inte alla behöver vara så dåliga som mina (och det är på inget sätt en jämförelse eller pik gentemot din).
    Jag tycker mig alltid kunna utläsa i dina inlägg och meddelanden att du verkligen älskar din man och han dig.
    Att älska "trots att..." är det vackraste.

Puss på dig Rose och ta hand om dig! 
    Det är lugnt NG. Jag tog inte det personligt, ville beskriva en annan sida av en relation.
    Glad för din skull. Verkligen. Det förtjänar du. Kyss 

Jag vore dum om jag inte älskade maken efter alla dessa år han har stått ut med mig och mitt humör även om han har sina sidor han också. Inte ens gud är perfekt så man ska inte ha förvänta sig att nån ska vara perfekt.  
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-04 11:28:50 följande:
    Äsch det gäller bara att finna de underbara männen, eller den underbara mannen.
    Jag tror (vet, har lärt mig) att det finns människor man passar så bra ihop med att deras sällskap blir en skön, underbar förlängning av en själv. Att man till och med blir mer sig själv i personens sällskap, man uppfylls som människa, i hjärta och själ och allt blir bara vackert. Det blir aldrig jobbigt, eller obekvämt, eller ansträngt.
    Man blir mer sig själv än man någonsin varit och allt detta i ett helt mindblowing samspel med någon som känner exakt likadant.

Fick en fin bild av Yoyna igår

Lite så. Eller exakt så.

Hjärta

Precis så känner jag för min sambo . Han är en helt fantastisk människa och jag är innerligt tacksam för han ramlade in i mitt liv . Visst vi har våra stunder och dagar med .. men faktiskt är det skitbra till största delen .

Han är verkligen ( det här låter cheeeeeeeeeesy) min bästa vän OCH såååå sjukt sexig , smart , rolig ! dessutom är vi ärliga mot varandra oavsett vad det gäller . Det kan vara smärtsamt emellanåt men det är det värt i längden .

Så jag tror vi får dras med varandra resten av livet

PUSS på dig förresten Ms SEXY Hjärta
    I'm the me I choose to be ...
  • lille Birger
    Orcha skrev 2013-07-08 16:09:22 följande:
    Tror trosorna halkat lite fel...
    Ja, faktiskt. Det kanske blir så om man köper för stora stringtrosor.
  • I Rose I
    PrimitivMan skrev 2013-07-08 11:21:27 följande:
    Jag tror inte det är idealiskt att aldrig gräla i en relation, det måste få finnas lite motsättningar och att man bråkar lite och blir sams. Förr eller senare så hamnar man i en situation där konflikt är omöjlig att undvika och har man då aldrig grälat och lärt sig hur man går vidare ja då brukar relationen braka samman rejält. Men det får givetvis inte ta överhanden så det bara är gräl. 

Min definition av kärlek är att man tycker om någon trots hennes/hans fel och brister. Äkta kärlek är utan villkor.  Det är inte "Om h*n gör si eller så älskar jag honom/henne, annars inte". Eller kanske mer "Om h*n gör så är min kärlek slut".

Sen är det dock givetvis så att det finns en del grundpelare som måste finnas för att  det skall vara kärlek. Omtanke, respekt, vänskap, fungerande sex. 
    Sant. Håller med om allt. Det är jag som inte riktigt är mig själv nuförtiden. Tror jag måste åka bort själv ett tag och finna mig själv igen.
    Jag menade inte att jag totalt saknat känslor för dem jag har haft sex med utan att jag inte vill att det ska vara "gullegull" under själva sexet. Jag vill inte höra kärleksförklaringar under själva sexet. Att kyssa undviker jag så gott jag kan under sex. Speciellt inte med en man. Det vill jag göra när jag är klar i huvudet och vill visa maken hur mycket jag älskar honom. 
    Sedan måste jag självklart bli attraherad av personen innan jag hoppar in i säng med någon.
    Nja, jag behöver inte ha (jag tycker om dig-känslor) med den jag har sex med. Kravet jag har är att jag ska vara attraherad av personen och att jag ska kunna känna mig trygg. Det räcker för min del.

Det kanske bara är jag men jag lägger inte så mycket värdering i sex och det är inte laddad för mig alls. Jag ser inte själva sexet som en kärleksförklaring som kanske många andra kvinnor gör. Det är annat i ett äktenskap, i en relation som betyder mer för mig och som jag tolkar som kärlek. Sex är bara sex, inget komplicerad alls.
    Själva sexet är mer känslosamt.

Å nu tror jag att jag har sagt alldeles för mycket...    

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • PrimitivMan
    I Rose I skrev 2013-07-08 17:10:24 följande:
    Sant. Håller med om allt. Det är jag som inte riktigt är mig själv nuförtiden. Tror jag måste åka bort själv ett tag och finna mig själv igen.

Jag menade inte att jag totalt saknat känslor för dem jag har haft sex med utan att jag inte vill att det ska vara "gullegull" under själva sexet. Jag vill inte höra kärleksförklaringar under själva sexet. Att kyssa undviker jag så gott jag kan under sex. Speciellt inte med en man. Det vill jag göra när jag är klar i huvudet och vill visa maken hur mycket jag älskar honom. 
    Sedan måste jag självklart bli attraherad av personen innan jag hoppar in i säng med någon.

Nja, jag behöver inte ha (jag tycker om dig-känslor) med den jag har sex med. Kravet jag har är att jag ska vara attraherad av personen och att jag ska kunna känna mig trygg. Det räcker för min del.

Det kanske bara är jag men jag lägger inte så mycket värdering i sex och det är inte laddad för mig alls. Jag ser inte själva sexet som en kärleksförklaring som kanske många andra kvinnor gör. Det är annat i ett äktenskap, i en relation som betyder mer för mig och som jag tolkar som kärlek. Sex är bara sex, inget komplicerad alls.

Själva sexet är mer känslosamt.

Å nu tror jag att jag har sagt alldeles för mycket...    

Sex som "kärleksförklaring" är astrist. Det är direkt avtändande för min del om en kvinna säger typ "Jag vill ha sex med dig för att jag älskar dig". Jag vill att en kvinna har sex med mig för att hon är kåt och gillar att ha sex med just mig. Inte av kärlek, för att jag varit snäll eller tagit hand om disken. Kärleksförklaringar passar bäst efteråt.

Däremot så ser jag inte kyssar förknippat med känslor enbart. Det är i högsta grad sexuellt och det gör mig kåt att kyssas/hånglas. Ett bra hångel har fått mig att hitta på många dumheter .