PrimitivMan skrev 2013-07-08 11:21:27 följande:
Jag tror inte det är idealiskt att aldrig gräla i en relation, det måste få finnas lite motsättningar och att man bråkar lite och blir sams. Förr eller senare så hamnar man i en situation där konflikt är omöjlig att undvika och har man då aldrig grälat och lärt sig hur man går vidare ja då brukar relationen braka samman rejält. Men det får givetvis inte ta överhanden så det bara är gräl.
Min definition av kärlek är att man tycker om någon trots hennes/hans fel och brister. Äkta kärlek är utan villkor. Det är inte "Om h*n gör si eller så älskar jag honom/henne, annars inte". Eller kanske mer "Om h*n gör så är min kärlek slut".
Sen är det dock givetvis så att det finns en del grundpelare som måste finnas för att det skall vara kärlek. Omtanke, respekt, vänskap, fungerande sex.
Sant. Håller med om allt. Det är jag som inte riktigt är mig själv nuförtiden. Tror jag måste åka bort själv ett tag och finna mig själv igen.
PrimitivMan skrev 2013-07-08 12:05:12 följande:
Det är ju dock frågan hur man definierar känslor i det här sammanhanget. Jag har alltid sett mig själv som att jag kan ha sex utan några känslor alls för den jag har sex med. men ju äldre jag blir ju mer har jag insett att det inte riktigt stämmer. Visst jag har haft ren sex med en del ONS utan att ha några känslor men det måste ändå finnas något. Att man tycker om henne som person, ömsesidig respekt men definitivt inte att "åh henne vill jag leva resten av mitt liv med". Det går inte att ha sex med någon man direkt ogillar. Det kanske går iof men man skall ju nå dit först och då känns det inte värt besväret.
Jag menade inte att jag totalt saknat känslor för dem jag har haft sex med utan att jag inte vill att det ska vara "gullegull" under själva sexet. Jag vill inte höra kärleksförklaringar under själva sexet. Att kyssa undviker jag så gott jag kan under sex. Speciellt inte med en man. Det vill jag göra när jag är klar i huvudet och vill visa maken hur mycket jag älskar honom.
Sedan måste jag självklart bli attraherad av personen innan jag hoppar in i säng med någon.
Personligen har jag helst "rått" sex med någon jag verkligen tycker om. Att det är mjukt och kärleksfullt i kombination med att det är "hårt" (oavsett hur man nu definierar det) gör det hela bättre. Därmed inte sagt det är nödvändigtvis gulle-gull för det. Haha uttrycket "Den man älskar, agar man" känns rätt passande

. Vill inte att min partner bara skall känna sig om ett objekt och leksak, utan en omtyckt leksak

. Att "landa mjukt" är nog minst lika viktigt för min egen del som det kan vara för den man haft rough sex med.
Nja, jag behöver inte ha (jag tycker om dig-känslor) med den jag har sex med. Kravet jag har är att jag ska vara attraherad av personen och att jag ska kunna känna mig trygg. Det räcker för min del.
Det kanske bara är jag men jag lägger inte så mycket värdering i sex och det är inte laddad för mig alls. Jag ser inte själva sexet som en kärleksförklaring som kanske många andra kvinnor gör. Det är annat i ett äktenskap, i en relation som betyder mer för mig och som jag tolkar som kärlek. Sex är bara sex, inget komplicerad alls.
Mer känslor inblandade med kvinnor? Menar du att själva sexet är mer känslosamt eller att du får mer känslor för din sexpartner om hon är kvinna?
Själva sexet är mer känslosamt.
Å nu tror jag att jag har sagt alldeles för mycket...