Aynrand skrev 2011-09-14 16:05:24 följande:
Anton,
på tal om grabbiga grejer vad tycker u om detta...lite snabbare, miljövänliga än en pansarvagn...
jag drömmer om en MC...är man som jag uppvuxen på en mindre ort så har man kört alla möjliga fordon utan behörigt körkort, men en fet MC skulle sitta bra tycker jag ...snacka om sidospår
Har A-kort, och kört lite grann båge, men det var inget jag fastnade för, kände mig så jädra oskyddad, och ändå håller jag på med en del extremsport som tex fallskärmshoppning utan att vara ett dugg orolig.
Men just sitta på en båge i kanske 180 knyck med träden svisandes förbi kändes lite osäkert.
Jag har alltid mycket "säkerhetstänk" i bakhuvudet - säkert pga vad jag lärt under tiden jag skydiver - tittar altid var nödutgångarna finns vid hotellvistelse, hur många dörrar fram till trappan, hur många stolsrader fram till nödutgången när jag flyger reguljärt, exakt hur alla nödutgångar öppnas osv osv, säkert därför motorcykel känns osäkert. Jag är inte paranoid, försöker bara vara förberedd på vad som komma kan.
(Jag vet. Fallskärmshoppning !!!!!!!!!!)
Men däremot finns det inte mycket som går upp mot ljudet från en Ducka. Den låter bara
så jävla underbart.
Har däremot aldrig kört Ducka själv, men det skall vara ganska jobbig maskin på längre sträckor. Men ljudet från Duckan är musik för Gudar.
M1A1 Abrams har ju gasturbin, det är väl ändå miljövänligt. Så försök inte med mig.......