Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Agridulce skrev 2012-10-16 22:57:31 följande:
    Högtider som vid curlingmatch mellan Höllviken-Skurup eller?

Ja typ. Jag är cheer-leader då och leder heja kören. Sopa, Sopa Sopa! Ge mig ett S, ett O, ett P, ett A. Vad blir det? SOPA! Och så vickar jag sexigt på höfterna.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan

Om vi nu skall prata Vietnam filmer så är nog "Full Metal Jacket". Den har dessutom väldigt många bra förolämpningar:

If you ladies leave my island, if you survive recruit training, you will be a weapon. You will be a minister of death praying for war. But until that day you are pukes. You are the lowest form of life on Earth. You are not even human fucking beings. You are nothing but unorganized grabastic pieces of amphibian shit! Because I am hard, you will not like me. But the more you hate me, the more you will learn. I am hard but I am fair. There is no racial bigotry here. I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless. And my orders are to weed out all non-hackers who do not pack the gear to serve in my beloved Corps. Do you maggots understand that?

Eller klassikern:

Gunnery Sergeant Hartman: Where the hell are you from anyway, private?
    Private Cowboy: Sir, Texas, sir.
    Gunnery Sergeant Hartman: Holy dog shit! Texas? Only steers and queers come from Texas, Private Cowboy, and you don't look much like a steer to me, so that kinda narrows it down. Do you suck dicks?
    Private Cowboy: Sir, no, sir!
    Gunnery Sergeant Hartman: Are you a peter puffer?
    Private Cowboy: Sir, no, sir!
    Gunnery Sergeant Hartman: I bet you're the kind of guy who would fuck a person in the ass and not even have the goddamn common courtesy to give him a reach-around. I'll be watching you!

• PrimitivMan

Jag är sugen på att se någon bra film. Något sevärt och med lite absurd sjuk svart humor. Typ Jim Jarmush, Peter Greenaway, Kaurismäkii. Tycker det finns så få bra filmer senaste tiden. Kanske skall se om "Down by law", "Night on Earth" (sekvensen med Roberto Benigni är helt underbar) eller "Kocken, tjuven hans fru och hennes älskare" (riktigt absurd).

Kom att tänka på en annan bra film som jag vill se om. Som är skön i sin lågmälda ton, "Smoke". Är ju Paul Auster som skrivit manus och gillar hans böcker. Ja just det ja, det finns ju en uppföljare till "Smoke" som jag inte sett.

• PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-10-17 10:07:31 följande:
    SMoke är mkt bra

Ja det är den. Har du sett uppföljaren?
  • PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-10-17 10:16:02 följande:
    var det inte "Blue in the face"?

Ja just det.
  • PrimitivMan
    Ermenegildo skrev 2012-10-17 10:20:39 följande:
    Moonrise Kingdom? Ny, snygg och underhållande. 

kVA4_8s 

Den verkade ju intressant. Det är ju samma regissör som "The Royal Tenenbaums" och det är en skönt skruvad film.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-17 10:37:07 följande:
    Jaså?
    Jag visste inte att Paul Auster skrivit manus.
    Har du läst "Invisible"?  

Han är tom co-director har jag för mig. Inte läst Invisible men några andra tex "Music of Chance" . Är den bra?
Svar på tråden Trash-tråden