Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Trash-tråden

PrimitivMan skrev 2012-05-11 18:57:16 följande:
    ehh, nu börjar du bli lite närgången. Hur så?

Finns en viss röd tråd i val av nick (och avatar) eller hur .
    Har faktiskt inte kollat varken ava eller nick, bara innehåll i inlägget....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    och skrev 2012-05-12 22:36:05 följande:
    Slarvigt av dig att inte packa mellanmål åt honom i hans rygga.

Dagens musiklänk. Jag tänkte faktiskt på A när jag lyssnade på den här.

">

" target="_blank">

Mmm, står A för Agri, Aynrand, eller möjligen din underbara Anton ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Min Underbara ANNELIE skrev 2012-05-12 22:51:59 följande:
    Haha, du är söt, Anton. Hjärta
    Det var det jag trodde. Tack älskling, och må Solen lysa på dig hela dagen. Hjärta
  • Anton Chigurh
    Agridulce skrev 2012-05-13 22:28:10 följande:
    Anton, du underbara människa, jag skulle aldrig skriva svaret i klartext. Möjligen inboxa dig mot någon trevlig betalning.
    Men låt mig enkelt uttrycka det så att det är

a) Aynrand som brukar "tvinga" NG att yla detta.
    b) Det är franska - allt franskt är perverst
    c) Om du uttalar denna mening kommer en annan mans liv gå till spillo om han verkligen tillgodoser det du bett om.......

Se så, kom igen nu. Kommentera.
    Efter moget övervägande undanber jag mig alla, och jag menar alla, tänkbara alternativ till övetsättning.

• Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2012-05-13 23:09:44 följande:
    Efter moget övervägande undanber jag mig alla, och jag menar alla, tänkbara alternativ till övetsättning.

....översättning, men det begrep ni väl ändå.
  • Anton Chigurh
    Agridulce skrev 2012-05-07 14:17:56 följande:
    Vågar inte ha någon åsikt i den här tråden. Föredrar att prata nagellack.

Men för att dra några favisar då (utan inbördes ordning):
    1. Das leben der Andren
    2. Delikatessen
    3. In Bruges
    4. Top Secret
    5. Der Untergang
    6. Office Space
    Das leben der Andren : Har inte sett den, men kollat upp lite på IMDb, och det verkar va en film helt i MARIAS smak, med andra ord en riktig jävla skitfilm.

Delikatessen : Har jag heller inte sett, och trots 19 genomläsningar av storyn ( på IMDb då ) fattar jag ändå inte vad den handlar om. Återigen en film i MARIAS smak. Med allt vad det innebär....

In Bruges : Skall tydligen vara hyfsat bra, enl IMDb, har trots detta inte sett den. Men det kanske jag gör en söndag regnet öser ner och min underbara Annelie är upptagen med tvätten och därför inte hinner ge mig min dagliga avsugning.

Top Secret : Flygande kor på omslaget !!!  Enough said.

Der Untergang : En av dom få på listan jag inte sett, men med lite god vilja och en tumskruv kan den möjligen kallas en krigsfilm. Och då får den godkänt. Detta utan att ha sett möget.

Office Space : Alexandra Wentworth är med, och hon är väldigt sensuell. Får mig att tänka på dig Agri, speciellt när jag lagt mig. Så den får vi väl godkänna, eller vad tycker du ???

Sådär, en mycket genomgripande och noggrann recension av din lista, så kom för helvete inte å säj att jag inte håller precis vad jag lovar.

Vad exakt menar du förresten med trevlig betalning, min mycket kära Agri ???

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-05-14 07:52:56 följande:
    Jag väntar fortfarande på din recension, ANTON.
    Den kommer, den kommer, min kära Maria, jag har varit, och är, en synnerligen hårt belastad människa. Men som du redan vet, så lovar jag alltid vad jag håller !!!

Glad att dikten föll i god jord.

Ha en riktigt underbar dag. Solig 
  • Anton Chigurh
    Agridulce skrev 2012-05-14 09:51:25 följande:
    Men ärligt talat Anton???? Har du inte sett någon av dem?? Har du bott under en sten? Skrikandes
    Och vem bedömer en film utefter den lilla text som står på imdb?

Den enda filmen som har Mariapotential är nog Das Leben der Andren. De övriga har det definitivt inte.
    Jag tror du skulle tycka delikatessen är askul (ja det är en svart komendi). Och för att tilltala din blodiga ådra så ingår det köttyxor i pannan tex.
    In Bruges skulle du definitivt gilla. Otroligt skön film.

PM du har ju bra smak. Hjälp mig här.
    Jag tycker min recension av Office Space är väldigt bra !!!
  • Anton Chigurh
    PrimitivMan skrev 2012-05-14 11:14:34 följande:
    Kom just att tänka på en annan film som utspelar sig "från fel sida". En ytterst obehaglig film men väldigt bra. Var inte alls beredd på vad det skulle vara. Trodde det skulle vara en traditionell Hollywood rulle där en amerikan räddar världen typ. Fast den tar inte ställning för någon sida, alla är dåliga, utan bara beskriver vilket helvete ett inbördeskrig är. Den är brutal, på många sätt.

Savior: www.imdb.com/title/tt0120070/
    Jo, när befälhavaren rakar sig och hans vice går loss med träklubban manar till viss eftertanke......
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-05-14 10:09:31 följande:
    Jag noterar att jag rekommenderar filmer som är prisbelönta, skapat uppmärksamhet politiskt, i samhället, internationellt och beskylls för dålig smak i ett hav att ammunition och trash.

Pssh. 
    Det är ju knappast ett recept på en bra och trovärdig film. Snarare tvärtom. Faktiskt. Och jag skojar inte.

Och recensionen du suktar efter kommer. Det vet du. Min kära.
Svar på tråden Trash-tråden