• Anonym (Dusch)

Duschar jag för sällan?

Jag duschar två gånger i veckan då jag tvålar in hela mig, schamponerar håret och tar balsam eller inpackning.

Min väninna tycker det är på tok för sällan, hon tycker att man måste göra det varannan dag. Jag däremot tror att det är bra för hud och hår och jag svettas inte mycket.

Vi funderar på att börja gå på gym eller sim tre gånger i veckan. Men jag är orolig att så många duschningar ska göra hår/hud för torr eller fet.

Tycker du att jag duschar för sällan? Hur ofta duschar du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-29 11:37
    Jag får tillägga i TS att jag luktar inte illa. Jag frågade min väninna när vi hade duschdiskussionen och hon är brutalt ärlig. Jag får ofta höra av andra att jag luktar gott.

Jag är frusen av mig och svettas i princip bara om jag springer. Duscha varje dag och ta på mig bodylotion skulle jag inte göra, jag tror inte det är bra och jag har inte lust att lägga ner så mycket tid och ork på något jag inte tycker behövs varje dag.

Tack för alla era svar. Jag tillhör de som tror att bakterier för det mesta är trevliga och välmenande gäster och de är så välkomna så. Jag tror också att det är bra för immunförsvaret att inte duscha eller städa för mycket så immunförsvaret får vara aktivt.

Om jag inte börjar träna kommer jag fortsätta som innan, med den lilla modifikationen att jag kommer tvätta av armhålorna med en tvättlapp varje dag.

• Svar på tråden Duschar jag för sällan?
  • Anonym

Jag är som dig TS, och ingen har någonsin gnällt över att jag luktar eller liknande. Kan även tillägga att håret inte är fettigt trots att jag duschar så sällan, jag svettas inte osv osv.

• Putte01
    Anonym skrev 2012-09-21 23:24:20 följande:
    Jag är som dig TS, och ingen har någonsin gnällt över att jag luktar eller liknande. Kan även tillägga att håret inte är fettigt trots att jag duschar så sällan, jag svettas inte osv osv.
    Jag duschar bara 1 gång / vecka samt byter även underkläder då. Funkar bra. Nåväl...underkläderna luktar INTE GOTT men ingen ska sniffa i mina kalsonger ändå
  • Anonym (uä)
    Putte01 skrev 2013-07-19 10:13:08 följande:
    Jag duschar bara 1 gång / vecka samt byter även underkläder då. Funkar bra. Nåväl...underkläderna luktar INTE GOTT men ingen ska sniffa i mina kalsonger ändå

Fy fan vad vidrigt.
  • Anonym (...)
    Du rotade alltså upp en nästan ett år gammal tråd bara för att skriva att du är äcklig?
  • Anonym (svett)

Nej du duschar inte för sällan, svett är egentligen bra för kroppen.
    Som kroppens egna återfuktning, man ska gärna vänta en stund efter man tränat innan man hoppar in i duschen just därför att det är bra för huden.

• Anonym (va?)
    Jävlar, finns såna som du på riktigt?
  • Putte01
    Anonym (va?) skrev 2013-07-19 13:47:28 följande:
    Jävlar, finns såna som du på riktigt?
    Ja faktiskt ! 
  • Anonym (Kvinnan)
    Putte01 skrev 2017-12-20 09:02:32 följande:

Ja faktiskt ! 

Evig singel antar jag?!

Personligen badar jag dagligen och självklart byter jag även underkläder varje dag.
  • xnfsm

Du är inte äcklig! Jag personligen duschar varje kväll, för att jag trivs med det. Jag vill vara rentvättad när jag lägger mig i sängen. Det bör min partner också vara.

• Anonym (annapanna)

Kanske inte hela kroppen, men iaf underliv fötter ansiktet  o armhålorna.... två ggr i veckan tycker jag verkar snuskigt att bara tvätta underlivet.... 

• Anonym (Hippie movement is dead)

Vi kan säga som så i denna spöktråd att det är betydligt ohälsosammare att inte motionera regelbundet än att duscha varje dag.

Om min BF inte duschar varje dag så får han inte sova i sängen. Vill inte ligga brevid ett sunkig snusko.

Svar på tråden Duschar jag för sällan?