• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Sarah f

Enklaste scrreningen i världen;titta på människor. Gul, brun, DS, blond, ful, fin , lång,tjock...

Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 12:00:04 följande:
    Berätta.

Visst kan jag spåra ur emellanåt och gå ner på den nivån jag egentligen inte vill vara. Frågorna kommer och jag svarar. Menar du det??
    Du beskriver din egen teknik, ja det menar jag. Hittills har ingenting kommit fram mer än att du tycker att vi kränker Hanna och Ida och att fosterdiagnostik är ett rasbiologiskt (?) verktyg. Om det inte är en diagnosmetod du själv tycker är ok. Du tar upp exempel ur verkligheten, mer än ändra.
  • mammatill5
    Sarah f skrev 2011-09-03 11:59:17 följande:
    Hur då? Det är i såna fall en värdeminskning att man kan se på ett barn att det har DS. 
    Samhället erbjuder tester... Alltså en rättighet befäst i lagar.

det ger en värdeminskning på redan existerande personer med DS.

Enkelt nu.. Om liknade lag fanns för rödhåriga.. Så är det en värdeminskning på rödhåriga personer. Dom duger inte med sitt röda hårsvall....därför får man välja bort genom selektiv fosterdiagnostik.

Observera nu att det var ett exempel bara...
  • Balooo
    mammatill5 skrev 2011-09-03 12:05:47 följande:

Enkelt nu.. Om liknade lag fanns för rödhåriga.. Så är det en värdeminskning på rödhåriga personer. Dom duger inte med sitt röda hårsvall....därför får man välja bort genom selektiv fosterdiagnostik.

Inget bra exempel eftersom ds är ett handikapp som hindrar en person att leva ett ett självständigt liv  coh det betyder att man hela sitt liv är beroende av andra människor för sin ADL.
  • Sarah f

Men du är fri att göra vad du vill med informationen. Eftersom risken för DS ökar med stigande ålder kanske människor avstår från barn annars. 2 av 3 foster aborteras om man ser DS vid screening, har jag för mig. En tredjedel genomgick sin screening för att vara beredda på vad de får, eller för att de kanske var mer rädda för trisomi 13.

Menar du att trisomi21 och 13 är samma sak och lika hanterbart i din värld? Är det även önskvärt med fler barn med trisomi13? 
  • Sarah f

Inte alls, man kanske verkligen önskar ett rödhårigt barn! Du är ute och seglar, vännen.
  • Balooo
    Sarah f skrev 2011-09-03 12:15:51 följande:
    Inte alls, man kanske verkligen önskar ett rödhårigt barn! Du är ute och seglar, vännen.
    Eller kan köpa hårfärg kanske))
  • Sarah f

Jag tror inte du gör alla DS barnens sak en tjänst genom att kalla oss utanför er krets okunniga och lata människor som kränker andra.

• Sarah f
    Balooo skrev 2011-09-03 12:17:43 följande:
    Eller kan köpa hårfärg kanske))

TA-DAAAH!
Svar på tråden God doesn´t make mistakes