• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • mammatill5
    Sarah f skrev 2011-09-03 17:30:49 följande:
    Ställer samma fråga åter; Hur ska lagen ändras?
    Det är en svår fråga..  det går säkert miljoner turer i det innan ev lösning.. om det går att hitta en sådan.

Jag har sagt min ståndpunkt i frågan och givetvis vill jag ju att det inkluderas.
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-09-03 17:27:42 följande:
    Nej.. Känner så för dom syndromen.. precis som för DS

jag tycker man ska vara väldigt försiktig när det gäller fosterdiagnostik i framtiden. Jag tro det kan lätt gå överstyr när utvecklingen går framåt.

Jag tror det är nu i fosterdiagnostikens "linda" man måste befästa gränserna... för vad som är moralisk och etiskt riktigt.

Det kommer att ta lång tid.. Vi kanske inte ser så mycket ev förändringar under våran livstid.. Men för framtiden skull.
    En sak som vore en dröm, det är att de i framtiden inte enbart kan se dessa fel, utan även rätta till dem.
  • mammatill5
    Kattdamen skrev 2011-09-03 17:51:55 följande:
    Men bara för att man vill något, så betyder inte det att man kan göra det. Din dotter kanske vill bli läkare i framtiden, det kan hon inte bli.
    Det Skulle jag också velat bli.. Eller polis..
    Men blev bara skötare Tungan ute

Är det för dig livskvalité att ha statusyrken?
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 17:52:14 följande:
    Det är en svår fråga..  det går säkert miljoner turer i det innan ev lösning.. om det går att hitta en sådan.

Jag har sagt min ståndpunkt i frågan och givetvis vill jag ju att det inkluderas.
    du har sagt att du vill ändra lagen, men HUR? Hur ska det se ut i din vision?

Om svensk lag förbjuder information om DS, då flyttar verksamheten utomlands, för de som har råd och möjlighet. Är det önskvärt?   
    Alla som generaliserar är idioter.
  • mammatill5
    Kattdamen skrev 2011-09-03 17:53:12 följande:
    En sak som vore en dröm, det är att de i framtiden inte enbart kan se dessa fel, utan även rätta till dem.
    En svår etisk fråga.. Hur mycket ska vi inkräkta på "naturens nycker"?
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 17:54:14 följande:
    Det Skulle jag också velat bli.. Eller polis..
    Men blev bara skötare Tungan ute

Är det för dig livskvalité att ha statusyrken?
    För många är det livskvalitet att ha ett bra yrke, ja.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 17:55:49 följande:
    En svår etisk fråga.. Hur mycket ska vi inkräkta på "naturens nycker"?

Ska vi operera cancer? Ska vi korrigera sämre syn?
  • mammatill5
    Sarah f skrev 2011-09-03 17:51:30 följande:
    Så om man ser en förändring på screeningen som inte är dessa, då ska man inte nämna det? DET är selektiv screening.

Föredrar du att man screenar utanför sverige?   
    Som det är nu så ska det ju nämnas..
    Hur det blir i framtiden vet jag inte.. Etiska rådet får ta sig en funderare

Folk gör vad dom vill.. Nu och sen ..inom det som är tillåtet här.

Gör dom det utomlands så är det inte min sak.
  • mammatill5
    Sarah f skrev 2011-09-03 17:57:07 följande:
    Ska vi operera cancer? Ska vi korrigera sämre syn?
    Frågan är inte relevant på något sätt i denna diskussion..
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 17:59:32 följande:
    Som det är nu så ska det ju nämnas..
    Hur det blir i framtiden vet jag inte.. Etiska rådet får ta sig en funderare

Folk gör vad dom vill.. Nu och sen ..inom det som är tillåtet här.

Gör dom det utomlands så är det inte min sak.
    Så det spelar ingen roll om DS-barn blir en klassfråga?
Svar på tråden God doesn´t make mistakes