• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Sarah f
    liag skrev 2011-09-03 13:03:17 följande:

10 år?? Mitt barn är inte 10 år.

Mitt barn ska inte bo i gruppboende om det inte är så att hon vill det själv när hon blir vuxen. 

Vad har jag skrivit om fördomar? Jag tror du blandar ihop mig med någon annan nu.   

Ser ut som att hon riktar sig till TS.
    Alla som generaliserar är idioter.
  • mammatill5
    Balooo skrev 2011-09-03 12:56:23 följande:
    Men du kommer att få sätta ditt vuxna barn på gruppboende där det verkligen är stpr brist på utbildad personal.

Jag säger att det är fel att barnen går i vanlig skola om dom inte är begåvade nog att göra det,för dom känner att dom är annorunda och att dom behöver en särbehandling hela tiden och det är förödande för vem som helst!

Men när vi säger till dig att det är just sådant som du beskriver ovan man vill undvika genom tester,så säger du hela tiden att det är fördomar att det är mera problem med någon som har ds och att ser man problem så blir det problem.
    Din dotter är bara tio år och du ser redan hur det kommer att bli,det finns inte resurser till allt dom behöver,inte så att det kan bli riktigt bra i alla falla,det finns det inte för folk som behöver stöd eller råd alls.

Tror du att det skulle bli bättre om det fanns fler funktionshindrade?
    Ja, Hanna kommer att bo på gruppboende. jag ser inget fel i det. Det är många sk normala som faktiskt också skulle behöva bo på ett gruppbonde. Men dom får inte det.

Jag tycker att särskolan ska vara kvar fast inte i nuvarande form. Framförallt är namnet helt åt skogen.
    Mina tankar om just namnet särskola kan ni läsa i länken.
    http://puffeltufflan.wordpress.com/2010/06/30/sarunge-skola/

Det är vi sk normala som särar DS personer. Vi måste få en annan attityd över lag.
    Mera resurser önskas givetvis. Då måste vi se till att resurserna ökar. att man satsar på det.
  • puss
    liag skrev 2011-09-03 13:03:17 följande:
    10 år?? Mitt barn är inte 10 år.

Mitt barn ska inte bo i gruppboende om det inte är så att hon vill det själv när hon blir vuxen. 

Vad har jag skrivit om fördomar? Jag tror du blandar ihop mig med någon annan nu.   

haru hittat vilka andra ds-trådar jag varit med i än då?
    Ät min sidfot
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-03 13:16:58 följande:

PUSS!
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-03 13:20:40 följande:
    PUSS!
    japps. här för dig.
    Ät min sidfot
  • Sarah f

När erbjuds fostervattenprov?

• Om du gjort en KUB-undersökning och har fått besked om hög risk för kromosomavvikelse.
    • Om du är över 35 år och inte vill göra KUB.
    • Om det vid ultraljud upptäckts en missbildning hos fostret.
    • Om man misstänker att fostret har en infektion som kan bedömas genom fostervattenprov.

www.vardguiden.se

Jag kan inte se att Downs är det primära här, att det är selektionen.    

• liag
    puss skrev 2011-09-03 13:16:58 följande:

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59377795-34.html

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59635323-8.html

Hittade bara två stycken men man kan endast söka 6 månader bakåt.

Men jag kan säkert ha blandat ihop dig med någon annan för du är nog inte ensam om att skriva så som du gör och som jag hakar upp mig på.
    Jag tycker det är tråkigt att dina inlägg ofta är ganska hårda och jag personligen tycker det är tråkigt med sådana inlägg.
    Men det är troligen så som du är och något som du trivs med.

Ber om ursäkt åter igen att jag frågade dig och att jag kan ha tagit fel på person.   

• puss
    liag skrev 2011-09-03 13:25:56 följande:

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59377795-34.ht...

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59635323-8.htm...

Men jag kan säkert ha blandat ihop dig med någon annan för du är nog inte ensam om att skriva så som du gör och som jag hakar upp mig på.
    Jag tycker det är tråkigt att dina inlägg ofta är ganska hårda och jag personligen tycker det är tråkigt med sådana inlägg.

Ber om ursäkt åter igen att jag frågade dig och att jag kan ha tagit fel på person.   

i första tråden har jag ett inlägg:
    "vad räknas som sotr risk?", det är väl inte sådär jättehatiskt, på frågan "skulle du göra abort om det var stor risk för ds. om du ser det som hårt så ja, jag kan väl inte säga nåt om det, mer än att jag anser att du överreagerar lite. ska kolla andra tråden nu.
    Ät min sidfot
  • puss
    liag skrev 2011-09-03 13:25:56 följande:

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59377795-34.ht...

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59635323-8.htm...

i andra tråden har jag inte skrivit ett ord om ds.
    ja, du måste ha tagit fel på person.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes