Du måste logga in för att svara i en tråd.

• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Mariella81

Så sant! Nu är jag inte troende kan ändå ta till mig texten för min son med Downs syndrom är verkligen inget misstag. Tror snarare att det var meningen att just han skulle komma till just oss. Gillar särskilt textraden "They say something went wrong but I think something went right" :)

Vilken fin dotter du har!

• Kattdamen

Det gäller väl även de "nomala"

• mammatill5
    Mariella81.

Man behöver inte vara troende för att ta till sig orden Jag är inte det. Agnostiker mera.

Ja, den textraden är så sann..

Tack! Är benägen att hålla med.. Hanna är fin =)

Kram!

merci135
    Husis

Ja låten är Grymt bra och mycket berörande..

Kram!
  • mammatill5

Kattdamen..

Givetvis.. Inga barn är misstag.. utvecklingsstörda eller normalstörda..

Kram

• Husis

Jag är troende.

Och jag tror att Gud väljer ut vilka familjer dessa speciella  barn ska få komma till!

• DN mamma

Lyssnar och lyssnar! Gråter och gråter! Följer din blogg om jag får ;)

• clembke

Otroligt fin!!!

Nu har jag inga barn med funktionshinder, men skulle aldrig göra en abort pga av t.ex. DS.
    När jag väntade min 2:a så fick vi erbjudande att göra NUPP, men kände att oavsett vad det visar så kommer jag att behålla barnet. (hade väl varit för att hinna förbereda oss man skulle ha gjort det isf)
    Med första gjorde vi själva NUPP-ul för att dom skulle få öva sig lite o då upptäcktes att hans vätska i nacken va lite för bred (va väl vätskan dom kollade?) o att det fanns en liten risk men då vi inte hade gjort blodprov etc så kunde dom inget säga till 100 utan erbjöd oss fvp. Men jag sa "tack men nej tack" till det. Fanns ju en risk på 1 % att vi skulle få missfall då o det ville jag inte riskera då jag ändå hade velat behålla barnet.

Jag anser mig själv att ha tur o förmånen att ens få bli mamma, o jag är glad att jag blev utvald att få just mina barn (om dom är/hade varit normalstörda eller ej spelar ingen roll). Jag tycker att det är föräldrarna som har turen att få barnen. Sen kan det ju tyvärr slå fel ibland, att det finns dom som kanske inte skulle ha barn alls (t.ex. misshandlare, pedofiler etc) o där är det enbart synd om barnen.
    Ingen människa är nåt misstag.

Otroligt fin liten flicka du har.

• mammatill5

Husis

Tack..

Jag är så ödmjuk över faktum att jag är en av dom få utvalda..

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle.  http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

Kram!

Svar på tråden God doesn´t make mistakes