• Tummy

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Jag funderar också på det där med åkpåse. Jag beställde ju från Pingpong och där ingår åkpåse, så man var bara tvungen att fatta det livsavgörande beslutet om färg på den genast. Jag hade gärna väntat lite.

När jag var och tittade på BB på NK så stod det en med grå åkpåse där, och jag tycker nog ärligt talat att det är lite trist att åkpåsen ska vara grå och inte svart. Det är lite mesigt med grått och rosa, tycker jag. Men jag ville inte riktigt ta röd åkpåse heller. Vilka besvär

• Tummy

Nu håller jag på att försöka sälja min Brio från sonens barndom. Har satt 500:- för den, inte mer. Förmodligen får jag inte ens det. Trådkorgen undertill lossnade på ett tidigt stadium. Värdelösa vagn! Jag tvättade överdragen till den i går och jösses vilken massa masonitbitar och mojs det finns i den. Fast den var skön och gungig och är hel, ren och rätt snygg om man gillar sånt. Men tänk vilken dykning i andrahandsvärde!

• Tummy

Blue Vapor - sen blir det bara värre med amning också! Då blir du så förvirrad och glömsk att du säkert glömmer att ta med ungen i vagnen när du går ut.

• Tummy

Magoo, självklart kan du ha rött till en pöjk. Tänk bara på alla röda Ferarris som stora, starka karlar kör omkring i.

• Tummy

Jag sitter och smygkopierar en del sjyssta inlägg om upp- och nedfällning in i en Wordfil, inklusive bildsekvensen på den där pappan som så snitsigt fäller upp och ner Bugaboon. Tänkte att jag skulle vara superproffs den dag jag får den. Hoppas att det inte gör er nåt.

• Tummy

Å, jag vill också fälla upp och ihop! En Bugaboo alltså. Jag har bara kämpat med min eländiga Brio som är tung som tre BB, hur otymplig som helst och som ingen vill köpa.

Vad gör man med en vagn som är rätt okej, hel och ren, tar stor plats, en gång kostade 4000 pix och som har lös varukorg - slänger?

• Tummy

Vi har också köpt parasoll eftersom vår bebis kommer i maj.

Har man tur med vädret kan det bli sköna, brisiga sovstunder under parasollet med sufletten nedfälld. (Har man otur och det blir regn får man väl använda det som paraply )

• Tummy

Frida, menar du den som är som ett dockskåp? Men den är väl jättefin! Passar självklart alla kön. Smart att ha den som ett dockskåp också. Frågan är kanske bara hur länge det lilla barnet vill ha den hos sig. Det kanske inte blir något som direkt hänger med upp i tonåren. Men är man inte ute efter det så är den ju jättefin. Om jag nu tittade på rätt hylla, alltså...

• Tummy

Oj, vad ni hinner skriva en massa! Jag var ju här nyss, känns det som.

Anyway, jag ville bara säga att den där dockskåpsbokhyllan trodde jag var en riktigt dyr investering som man verkligen måste tänka över om man hade råd med. Det var därför jag skrev att det kanske inte var nåt som följer med in i tonåren. Och så var den ju jättebillig! Köp bara! Strunta i konsekvenserna!

Jag ska också ha dockskåp till min lilla sötnos när hon kommer. Det är ju så himla fint!

Å, jag vill inte alls jobba nu. Usch. Jag vill bara fälla upp bugabooisar och sy påslakan (köpte billigt vitt satinlakan på rea på hemtex i går som jag ska sy sköna påslakan av).

• Tummy

Jagotösen - de där väskorna finns även numera på Designtorget, för de som bor i Stockholm eller Göteborg.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III