• Tummy

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Soffan - jag har en paraplysulky från det att min son var liten som jag tänker behålla. Det kan vara bra med nåt litet ibland. Jag rekommenderar en Inglesina, för de har ett "helt" handtag som är rätt finurligt. Då kan man köra sulkyn med en hand utan att den slirar runt. De med två handtag som ser ut som paraplyhandtag är jättejobbiga att köra.

Fast det har säkert hänt mycket på marknaden sen jag köpte paraplysulky, men tänk på det där med handtaget, är mitt tips.

Inglesinan är det förresten fullt liggläge i och uppfällbart fotstöd, vilket ju är väldigt behändigt också om ungen vill ta sig en lur. Den är faktiskt inte alls så dum. Den har en bra suflett också, som är väldigt smart.

• Tummy

82:an - jag tycker att det vore så himla bra om man kunde ha nån sorts bytessajt för bara BB-ägare som är lite fleecegalna. Än har ingen anmält sig för att lägga upp en sajt, men jag hoppas att nån gör det. *hojtar på nåt webbsnille!*

Jag vill köpa två fleecar från början till vår vagn, för det blir bäst pris då. Men maken är lite kinkig när det gäller att låta sig övertalas.

• Tummy

Nej, men frakten ingår om man köper hela vagnen, och då slinker ju ett andra fleece med av bara farten.

• Tummy

Hm, det finns ju såna där sajter man kan få gratis som ska vara lätta att fixa till själv. Undrar om såna kan fungera?

• Tummy

Nämen hallå! Det finns ju bytessajt här på FL! Då kan man ju lägga det där (och göra lite hemlig reklam härinne kanske). *Sssshhhh...*

• Tummy

82:an, åhå. Nej, jag hänger inte där heller. Det räcker med att varva den här sidan med jobbet, annars skulle jag inte göra annat

Men visst är det en bra idé? *sträcker stolt på mig*

• Tummy

Blue Vapor, jag har hängt lite i den tråden, för jag gillar idén med bärsjal. Fast jag förstår inte så mycket där eftersom det pratas jättemycket om olika sjalfabrikat och så. Nu har jag köpt nåt mittemellan, en mei-tai, som är mjuk men ändå lite som en sele. Vi får se om den funkar. Jag kanske köper en elastisk sen, eller syr en egen.

Anyway, men det jag ville säga var att jag faktiskt tror att de flesta där på den tråden inte drar sitt barn i vagn märkbart mycket överhuvudtaget. De bär faktiskt i sjal mest hela tiden. Och det är ju ergonomiskt och bra. Det är kanske annat om man har som utgångsläge att använda vagn mycket, då håller jag med dig. Men det verkar som om väldigt många där har vagn bara i nödfall.

• Tummy

Oj, jag läste i kapp och skrev det här ovanför i en hast, men ni hade ju visst redan tagit upp allt där. Var lite sent ute, sorry.

• Tummy

Vad händer på Östersjöfestivalen? Det är kanske där man skulle ha vår berömda sammankomst med fiskmåsar?

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III