• Tummy

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Jag ser att de säljer Lodger Bunker på MiniBus för 670:-. De verkar rätt billiga på många saker där. SkipHoparna också.

• Tummy

Har någon av er förresten Bärabarn-sjal (när ni inte har barnen i era BB:s)? Jag sitter och funderar på nån elastisk bärsjal. Kanske en Ultimate Baby Wrap eller en Tri-cotti. Finns det någon som har begrepp om sådana?

• Tummy

Anna28: var det inte 8000:- du betalade för Camen inkl. åkpåse på pingpong?

Det är i alla fall vad jag har fått i prisuppgift - 850 EUR.

• Tummy

Snoopy1 och anna28: När köpte ni era Cameleons? Har de gått upp en hel tusing eller har jag missat nåt?

• Tummy

Hej!

Jag undrar om någon vet hur mycket mindre Frogens ligg- och sittdelar är jämfört med Camens?

Jag sitter och suktar lite över de beggade Froggarna som finns till salu, men jag vill ju samtidigt att vagnen ska räcka så länge som möjligt. Visst är det så att en av fördelarna med Camen är att båda delarna är längre samt att sufletten också är högre?

• Tummy

Åhå, 82:an. Vågar man fråga varför du säljer?

• Tummy

Det var alltså 10 kg:s övervikt de hade lastat vagnen med i -30 grader och på ojämnt underlag? Det är rätt mycket.

8 kg maxvikt blev nu 17 kg + ett extra litet kg i korgen "för det ska vagnar tåla". Hur vore det om testlabben blev läskunniga?

• Tummy

Hjälp, jag tycker faktiskt att det är svårast med färgerna. Jag vill ju så supergärna ha en Cameleon. Jag lägger faktiskt undan lite pengar med jämna mellanrum också och maken verkar ha mjuknat lite och går säkert att övertala, bara vi har pengarna. Men färgerna... Det är ju så svårt!

Jag vet att vi ska få en liten tjej i maj. Eftersom vi har en kille redan så känns det förstås extra roligt. Och med honom blev det ju mycket blått och så, så nu vill jag spejsa ut lite i granna färger! Fast samtidigt måste man ju se till att man orkar gå omkring med vagnen också och inte jättetröttnar. Och första prioritet blir nog inte att direkt byta färg så fort den har levererats.

Grå bas och rosa topp - för mycket eller blir man bara glad av det? Grönt - är inte det ganska ballt egentligen? Gult - också coolt, men där kan jag tänka mig att insekterna huserar om somrarna. Eller ska man bara vara lugn och ta grått och beige? Rött - den gyllene medelvägen? Jösses, vad svårt det är. Man ska aldrig ha ett val. Vilka lyxproblem!

• Tummy

Se ovan ett totalt oviktigt inslag i debatten. Men det kanske behövs efter alla utbrott och känslostormar? Bugaboon väcker heta känslor, helt enkelt. Åt ena eller andra hållet.

Det är bäst att hålla sig till de positiva känslorna och inte bry sig om andras utfall, tycker jag.

• Tummy

Hjälp, det där blev det ju inte lättare av!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III