• Tummy

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Shanghaien kostade precis under 500:- hos mum4life.com

Den går att tvätta i 40 grader, så nog lär den tåla regn.

Det känns som jättebra kvalitet på den och den är välgjord.

Nu har jag ju ingen vagn än (se ovan ) men jag är sådär pysslig av mig, så nog lär jag hitta på nåt sätt att få den att sitta kvar på handtaget. Det finns ju både vanlig axelrem och ryggsäcksremmar på den. Det löser sig. Nöden är uppfinningarnas moder.

Och tack för supporten när det gäller färg. Roligt att du sett kombinationen på stan. Jag trodde att ingen hade så. Jag känner faktiskt också att jag har svårt att tro att jag skulle tröttna på färg. Konstigt nog, eftersom jag jämt har allt i svart annars.

• Tummy

Blue Topaz, i priset jag angav ingår även frakt, vill jag tillägga.

• Tummy

Blue Topaz - En skötbädd har jag alltid haft som underlag bara och sen en liten handduk eller tygblöja eller nåt på den. Eller små torra tvättlappar i papper under lilla rumpan. Det funkar jättebra, tycker jag.

Men för att svara på frågan är Shanghaiens skötbädd som ett diskunderlägg med nylontyg på vardera sida ungefär. Helt avtork-/avtvättbar. Fast jag skulle aldrig lägga lilla geggrumpan direkt på den trots att det går.

• Tummy

Pinkbabe - oioi, vilka väskor! Jag äääälskar dem med små vita ringar på. *håller fast mig i min nya Shanghai så att inte beställarfingret gör nåt ofog*

• Tummy

Frakten blev 19 dollar och jag TROR inte att jag fastnade i tullen. Om ingen ringer i nästa vecka med en liten surprise. Jag bad dock Heather på mom4life (nu rättstavat) att skriva "gift" på paketet och jag tror att det har gått vägen. Tullgubbarna gick på det

• Tummy

Blue Vapor - jag har bara handlat från USA en gång förut. När jag köpte min snofsiga baguette-vigselring. Då fick jag hem den och efter ett par dagar ringde tullen och sa att de tänkte tulla för den.

Fast katten vet om de nånsin gjorde det, för de skulle dra det från mitt konto och jag har aldrig listat ut om de gjorde det. Och runt nyår, ett halvår efteråt, fick jag ett sorts årsbesked från tullen där det stod att de hade gjort det. I så fall skedde det ett halvår efter köpet eller så. Jag har inte hittat några utdrag om det, men det kan vara jag som är vimsig. Det är min erfarenhet av tull, vilket lämnar många frågetecken hos mig...

• Tummy

Blue Vapor - aha, men ringen skickades med FedEx till dörren. Fint som snus. Så det kan ha varit skälet. Att tullen liksom inte kunde stoppa mig från att få det.

Skötväskan var ju mer jordnära, här var det att gå i snöslasket och hämta ut låddan. Inte samma klass. Så då kanske jag alltså är i säkerhet då. Good old Heather, jag gillade henne. Trevliga små brev skickade hon och verkade så snäll.

• Tummy

Vad vimsigt det lät. Heather är kvinnan som har mom4life. Tycker bara att hon verkar så trevlig och så skrev hon ju "gift" på paketet så att allt ordnade sig.

• Tummy

JohPet, nej egentligen inte.

Vissa är specialgjorda för att kunna hänga på handtaget, men det kan man greja med en vanlig rem också, fast kanske inte lika bra.

De flesta har löst skötunderlägg, men det kan man köpa ett löst nån annanstans.

Vissa har speciell liten isolerad påse som håller en flaska varm. Kan man också köpa en lös.

Till detta en massa fickor överallt för olika saker, men det kan ju andra väskor också ha. Så det är lite gränsfall.

Det kan bara vara skönt att få allt det där i ett och samma kit. Och så ska man ju ha en anledning att shoppa

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III