• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • moii

Jag frågade ju när vi gjorde icsi och de sa iaf på mitt ställe att det inte är nåt annat än tillfälligheter för gör man icsi som vi gjort så väljer man ut de finaste och det är inte alltid en särskild sorts som har god kvalitet.

• Julia82

Tack tjejer, vi är jättenöjda med barnkammaren båda två :) Tror dock inte att bebisen kommer sova där många gånger. Kanske på dagen nångång, men nattetid har jag planerar att ha Lill_n mellan oss i sängen, eller i vaggan i sovrummet. Men vi ville ändå göra ordning allt där inne när vi renoverade övervåningen.

Idag har jag vart hos BM och kollat upp liten igen. Hjärtljuden låg på 135 men ökade snabbt till 150 medan vi lyssnade. Ett underbart tickande tycker jag :) Bebisen var fixerad och låg likadant som förra gången. Jag hade med mig mitt förlossningsbrev som jag knåpade ihop häromdagen, Bm
    läste och tyckte att det var bra så vi behövde bara skriva ner korta noteringar från henne till förlösande barnmorska.

Fattar inte vart vart veckorna tar vägen, går in i v 36 idag!! Hurra, hurra!!

• Najje79

Önskar jag kunde kommentera varje dag, men det hinns inte med.

Underbart fint barn rum, Julia

7feb: sååå söööt!!!

Idag ska vi ner och hälsa på vår IVF-läkare. Ska bli roligt!

• Hera78

Nu har vi varit på TUL och den här gången fick vi veta att det är en liten prinsessa som sprattlar runt därinne så vi blir ett undantag från alla prinsar härinne

Det är en liten sessa jag bär på, 18% mindre än "normalt" men upp till 22% är okej så det känns skönt. Det kan bli aktuellt med nytt TUL i vecka 36, gick in i 31 idag. 10 veckor kvar

• Julia82

Hera78, va kul med trådens första tjej!!

Jag är såå nyfiken nu på om jag väntar en pojke eller flicka!!

• Moa Li

Ja, jag vill också veta om det är en pojke eller flicka.... tror pojke....sedan flicka....men sedan pojke igen Kyss

• Turitella

Lekte lite med kameran häromdagen. Här har ni vår lilla grabb som blir en månad på söndag. Galet vad fort det går! 

• Julia82

Halva inlägget försvann så jag provar igen!

Han är jättefin eran lille Neo! Så fina bilder, jag blir alldeles varm i hjärtat <3 Hoppas ni mår bra, och att livet som mamma är underbart :)

Kan inte fatta att det snart kommer en sån liten till min lilla familj också! Herregud va jag längtar nu!!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF