• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

MAJ
    Najje - 1/5
    moii - 15/5 - icsi
    7feb - 17/5
    kornett- 24/5

JUNI
    Mammaobabba
    - 3/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    igelkott
    - 3/7
  • Gulia84

7feb- nu blir jag orolig. Kanske borde ringa. Har hållt i sig mer än en vecka. Bah!!!

• 7feb

Blir det bättre eller sämre? Om du kan ligga ner oxh dricka mycket vatten och det inte ökar extremt så kan du kanske klara av det hemma dock är risken att om du samlar vatten i kroppen så förtjockas blodet och du kan få en propp. Men jag hade som sagt 8 liter och jag hade så ont att jag inte kunde stå upp. Och det ökade nästan 4 cm i omkrets varje dag på mig. Bra tycker jag om du har kontakt med sjukvård

• Moa Li
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

MAJ
    Najje - 1/5
    moii - 15/5 - icsi
    7feb - 17/5
    kornett- 24/5

JUNI
    Mammaobabba - 3/6
    Moa Li 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    igelkott - 3/7
  • Moa Li

Godmorgon

En veckas höstlov för alla lärare. Jag är inte anställd på lärartjänst, så jag ska jobba. Men kan göra mycket planeringar hemifrån, så blir sovmorgon nästan varje dag denna vecka.

Funderar på vad man ska äta. Ska iväg och handla idag och tänker såklart vad som är extra bra att få i sig som gravid.

Till frukost har jag ätit 2 st minitortilla med citronmajonäs (!) ... kanske inte den mest vitaminrika frullen man kan äta, men bättre än inget kanske? Jag mår inte direkt illa och har inte kräkts någon gång. är i vecka 8 nu och verkar som en del börjar må illa tidigt och andra lite senare.

Allt som är citron i går jättebra för mig. Citronvatten och citronmajonäs. Kaffe är egentligen det enda som gör mig riktigt illamående, men är inte speciellt sugen på mat på morgonen - så får äta något mingre bra innan jag kan äta ordentligt.

Spenat, fiskpinnar och potatis funderar jag på att äta idag till lunch
    Banan och blåbärssmootie med naturell youhurt som mellanmål
    Tacos med köttfärs, grönsaker (och avokado) med mjuka tortillas till middag

...fick ett recept på jättegott bröd med nötter och aprikoser av min svärmor. Ska se om jag kan lyckas få till ett lika gott bröd nu under veckan.

kram Moa Li

• Mrs Igelkott
    cat rock skrev 2011-10-31 19:57:21 följande:
    Vad du är modig Igelkott, som redan går in och skriver BF i forumen... Jag är superrädd för allt... Får för mig att det kommer föra otur med sig om jag tar detta för givet... Fick total ångest idag då vi berättat för våra bästa vänner, för helt plötsigt kändes något annorlunda i mig... Så nu går jag och oroar mig igen... Stackars maken som får stå ut med mig nu! =)
    Jag tycker inte att jag är modig, man kan påverka mycket i sitt men detta är inte av av dessa saker. Det är klart att jag rädd för att det inte skall bli något, men det som händer händer, på gott och ont. Jag kan få missfall imorgon, i vecka 23, eller så kanske jag blir överkörd av en bil i vecka 32?
    Så jag finner mig i mitt lyckliga öde så länge det varar =)
    Och om jag får missfall är det kanske ännu viktigare att våra vänner vet, så att de kan stötta oss eller förstå varför vi drar oss undan?
    Hoppas du lyckas släppa din oro! Stor kram till dig!
    Mamaobabba skrev 2011-11-01 00:33:05 följande:
    Hej alla! Har inte varit här inne på ett tag, och ja vi börjar verkligen bli ett stort gäng.
    Har inte riktigt orkat läsa igen allt, men grattis till alla fina magar och bebbar och välkommen alla nya!

Jag har haft två jobbiga veckor med blödningar, smärtor och kramp.
    Varit på flera VUL och det har visat sig att vår ena lilla krabat inte klarat sig..
    Men, den andra lever och mår bra, och det fick vi bekräftat idag!! Woohoo.
    Krabats hjärta slog så fint och den hade växt på sig sen förra veckan.
    Så vi gick in i v10 idag (9+0).

Mycket gladare nu, även om jag fortfarande är lite orolig.. men, det kommer man väl aldrig sluta vara? Är fortsatt sjukskriven två veckor nu med sängläge beordrat.. så.. lite uttråkad kommer jag väl att bli. Redan legat sen i torsdags, så det börjar bli väldigt enformigt!
    Men, vad gör man inte.. ?! Drömmer

Såg att ni diskuterat KUB och vi funderar också. Förra gången var vi bombsäkra på att vi inte ville göra det, utan ta de barn som var menade för oss, men nu känns det mer osäkert. Som att man verkligen vill veta att barnet kommer att kunna leva. Vi velar fortfarande och ska försöka bestämma oss till inskrivningen nästa vecka.
    Känns bra att vara tillbaka igen. Jag hoppas ni mår fint!
    Ledsen att höra att den ene försvann... Har hört att detta är mycket vanligt. Så glad att den andra sitter kvar!
    Hoppas du kan ta det riktigt lugnt och att du inte blir totalt uttråkad...Titta på film tycker jag är kanon, din man kanske kan hyra en hög åt dig =) Kram!
  • Mamaobabba

Ja, vi är glada att en krabat verkar få stanna!
    Får lägga all fokus på den nu istället och det känns bra, trots allt.

Jodå, Jag roar mig bäst jag kan. Sover mycket. Har smartphone och laptop, teve, böcker, korsord och film i beredskap!!
    Och en mycket snäll make(Babba) som springer massa ärenden, går i affären och passar upp med disk och annat. Känner mig lite grann som en pascha, men det är ju liiite skönt också! Flört Iaf vissa stunder!
    Sen har jag sällskap av världens bästa katter också, så jag ska nog klara de här två veckorna också, har bjudit in familjen på fika så man kan ju hoppas att de kommer i omgångar och förgyller vardagen.

Hoppas du mår bättre snart Jupa, och att du slipper läggas in! Håller tummarna för dig!

Kram på er alla!

• Belfen
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

MAJ
    Najje - 1/5
    Belfen 4/5
    moii - 15/5 - icsi 
    7feb - 17/5
    kornett- 24/5

JUNI
    Mammaobabba - 3/6
    Moa Li 11/6