• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • cat rock
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

MAJ
    Najje - 1/5
    Belfen 4/5
    moii - 15/5 - icsi 
    7feb - 17/5
    kornett- 24/5

JUNI
    Mammaobabba - 3/6
    Moa Li 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    igelkott - 3/7
    Cat rock 3//
  • cat rock
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

MAJ
    Najje - 1/5
    Belfen 4/5
    moii - 15/5 - icsi 
    7feb - 17/5
    kornett- 24/5

JUNI
    Mammaobabba - 3/6
    Moa Li 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    igelkott - 3/7
    Cat rock 3/7
  • cat rock

Jag har en känsla av att allt är på väg att gå åt hel**te, så jag lägger in min BF medan den fortfarande finns... Kan ju vara enda chansen att göra så.. =(

Förlåt att jag är deppig, men idag känns det bara skit. Testet i morse visade svagt, alla symtom har försvunnit  och det kom en droppe blod idag med... Ok, jag vet tt en liten, liten blodfläck inte gör någon skillnad, och det kom inte mer blod sedan... Men ändå... Det bara känns som om det är kört! Det enda som är kvar är att det ilar i magen. Det känns inte riktigt som mensverk, utan det är en skarpare smärta... Eller, det blir oxå fel, för det gör inte jätteont... Men det känns som när det ilar i tänderna, fast i magen... Kan inte förklara. Och så har jag ont i svanken... 

• Mrs Igelkott

Åh cat rock!!! =( Testet visade ändå plus!
    Vi hoppas att det inte är någon fara!!! Om det kan trösta dig har också jättemycket värk, särskilt om jag rör på mig.
    Alla tummar hålls! Stor kram till dig!

• moii

Jag har blött lite under mina första 9 veckor, jag har störtblödit jag har haft lite ont jag har haft mycket ont och inte känt några symptom. Jag fick abortpiller av en läkare (felaktigt) och jag hade ändå mitt foster kvar visade det sig efter ett UL senare. Oroa inte ihjäl dig det behöver inte betyda något alls! fast är du orolig åk tull gynakuten be dem kolla noga för de missade på mig eftersom min livmoder är bakåtliggande.

Kram

• cat rock

moii: Fy vilken berg-och-dalbana för dig! Men vilken stark liten krabat som klamrat sig fast genom allt!!!
    De kan nog inte se något än på mig eftersom jag bara är i v. 5... Har inte ens haft mitt officiella TD än... Så egentligen är det aldeles för tidigt för att vara så här hysterisk som jag är... Skyller allt på hormonerna! Flört

• moii

Konstigt jag hade mitt officiella td 4 + 2 och "missfallet" v 5+4 ca.
    De såg en hinnsäck 5+0 men som sagt, är det någon tid i livet man överanalyserar allt så är det nog nu.

• Mrs Igelkott
    moii skrev 2011-11-01 17:47:32 följande:
    Jag har blött lite under mina första 9 veckor, jag har störtblödit jag har haft lite ont jag har haft mycket ont och inte känt några symptom. Jag fick abortpiller av en läkare (felaktigt) och jag hade ändå mitt foster kvar visade det sig efter ett UL senare. Oroa inte ihjäl dig det behöver inte betyda något alls! fast är du orolig åk tull gynakuten be dem kolla noga för de missade på mig eftersom min livmoder är bakåtliggande.

Kram
    Tack för tipset, jag har också bakåtliggande... Om jag hamnar i trubbel så skall jag nämna det.
  • Mrs Igelkott
    cat rock skrev 2011-11-01 17:53:03 följande:
    moii: Fy vilken berg-och-dalbana för dig! Men vilken stark liten krabat som klamrat sig fast genom allt!!!
    De kan nog inte se något än på mig eftersom jag bara är i v. 5... Har inte ens haft mitt officiella TD än... Så egentligen är det aldeles för tidigt för att vara så här hysterisk som jag är... Skyller allt på hormonerna! Flört
    Japp - hormonjävlarna =)
    Kram!
  • cat rock

För en stund sedan trodde jag att jag skulle få spy för första gången... Men istället kom det en rap... Ha ha... Och så hostar jag när jag mår illa... Som om illamåendet sitter på host-nerven... Maken bara skrattar...

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF