ulligulli skrev 2012-03-14 08:41:39 följande:
Åh, vad härligt

Var där i januari och åkte till Varkala efteråt och tyckte det var ännu härligare

Vill du berätta lite om hur det är i Varkala i jämförelse? Vi ska åka dit, ev imorgon, ev om 2 dagar (två dagar har varit det ståendesedan en vecka tillbaka, men vi har inte kommit iväg än). Hur är priset på mat där? Hur jobbigt är det att ta sig in till Varkala stad? Hur är boendena? Hur fungerar det med klippan osv..
LisaSthlm skrev 2012-03-14 13:42:44 följande:
Vad härligt!! Hur funkar allt? Trivs ni? Nyfiken!

Ja ganska bra trivs vi. Det är superfint här, vi har utsikt över stranden, och bor sådär 2 m ifrån den. Men det är dyrare (ja knappast dyrt eg, men inte bra för vår budget) med maten och framförallt så saknar vi kök. Vi har ett kylkåp så vi kan ha vissa saker där men inte laga någon riktig mat. Och äta ute två gånger (mer orkar vi aldrig i vilket fall) är jobbigt med barn. Ensam hade det varit nog drygt med. Det finns inga gatutånd här, tar vi os till stranden bredvd säljer de majskolvar ioaf, enda som finns här är några fruktstånd. Så de tär lite krångligare än jag hade önskat. I mumbai fanns det stånd överallt men där var ju saker väldigt annorlunda med.
Jag bloggar lite härifrån (maken med fast jag står för de flesta inlägg) på
http://kaosfamiljeninindia.wordpress.com/ men den känns just nu lite väl halvdan. Men det finns iaf några bilder :)
GustafM skrev 2012-03-15 18:39:49 följande:
Res inte i u-länder med små barn. Det är ett helvete om dem blir magsjuka, gnälliga av värmen etc. Reser du till Indien med små barn är det 70% chans att din semester blir bland det värsta du varit med om.
Vi ka vara här i 5 månader, det är ingen kort semester vi talar om. Själv tycker jag semestrar i turistparadis oftast blir förstörda. Där dricker folk och beter sig om vin, maten är dyr och man får magsjuka.
Hittils har den inte uppnått något av det värsta jag varit med om. Det är jobbigt att inte ha en tvättmaskin och vi saknar kök. Ingen av oss har blivit sjuk på riktigt än, bara känt av saker smått. Att vi blir magsjuk räknar jag med, det ingår. Det hade vi blivit i Sverige med under den tiden och här är risken klart större. Dottern utslag har förvunnit, mina händer har blivit bra trotts tvättande (vanligen spricker de om jag diskar 3 dagar i rad).
Det finns självklart nackdelar med att resa i uländer, men också fördelar. Där vi bor just nu har vi ca 40 min till ett bra sjukhus.
Gnälliga av värmen har ingen av dem blivit, den lilla blir dock mer ledsen än hon var i Sverige av värmen (men mest på kvällen när vi är ute och äter). Men det är mer i kombination med att hon har blöja och vill äta, å det hade varit ett bekymmer vart än vi hade varit som inte varit hemma. Och det lär bli bättre när vi får ett kök.. och kanske också när hon enare börjar äta egen mat.