• enny signatur

Indien

Har någon av er varit I indien med små barn? Vi har fått tips om Varkala och Goa, hur är det där? :)

• Svar på tråden Indien
  • Lisa75
    enny signatur skrev 2011-11-18 10:38:37 följande:
    tack för tipset. ni vill i väg i mars istället nu pga att dottern ska hinna bli större och då vet vi inte vart vi borde åka pga regnperiode bla
    Jag förstår, ja den perioden är ju inte ultimat i Asien. I Indien är det jäkligt varmt i april-maj, det är sommar där då. Hoppas ni hittar ett ställe som passar bra! Sydamerika kanske?
  • loppis7

Vi är en barnfamilj som var i Goa förra året o bodde så på Chalston , helt ok hotell men det dröjer innan jag kommer att åka till Indien igen iallfall med barn. Men visst är det fint land.

• enny signatur
    hag7 skrev 2011-11-19 23:15:46 följande:
    Vi är en barnfamilj som var i Goa förra året o bodde så på Chalston , helt ok hotell men det dröjer innan jag kommer att åka till Indien igen iallfall med barn. Men visst är det fint land.
    vad är orsaken till det?
    Lisa75 skrev 2011-11-18 11:20:53 följande:
    Jag förstår, ja den perioden är ju inte ultimat i Asien. I Indien är det jäkligt varmt i april-maj, det är sommar där då. Hoppas ni hittar ett ställe som passar bra! Sydamerika kanske?
    Något bra tips? som inte kostar skjortan att ta sig till och är billigt att leva i...

• loppis7

Tyckte att det var ett jobbigt land då alla hela tiden ville ta kort o filma mina barn o våran familj man kunde inte ens gå ner o bada utan att det komma 50 tal Indier so skulle göra det.

• Jez2012

Hej,

Jag har varit i Kovalam, ligger några mil söder om Varakla, åtta gånger, (min sambo är från Kovalam så vi har eget hus där)
    Förra året var vi där med vår dotter som blev 1 år under tiden vi var där. Vi var där under 3 månader,
    Visst hon blev förkyld och fick feber till och från under första månaden. MEN sjukvården i Kerala är toppen, om man väljer RÄTT sjukhus. Jag prövade många innan jag hittade rätt och jag rekommenderar helt klart KIMS hospital som ligger i Trivandrum

Kovalam med barn är helt underbart, Den indiska befolkningen älskar barn och det märks. Varkala, ja där är en klippa och inte lika barnvänligt som Kovalam (mina åsikter)
    Mat är inga problem, det finns allt möjligt som små barn tycker om.

Visst man kan bli dålig i magen, MEN allt löser sig. Min dotter blev dålig i magen 1 gång. Men det gick över,
    NEJ kommer man till rätt läkare är de inte så snabba på att ge pencillin, bara andra smarta mediciner som inte förstör vårt imunförsvar :)

Stranden i Kovalam funkar fint för små barn. Det är mycket strömmar men så långt ut ska inte så små barn vara. MIn dotter badade varje dag :)

Hur länge ska ni vara borta. Mars är varmt men inte olidligt?

Du får väldigt gärna skicka privat mail om du vill, har ju som sagt varit där massor med gånger både med och utan barn.
    Nu väntar vi barn nummer 2 som kommmer i mars, Så januari 2013 åker vi tillbaka och lär vara där 1-2 mån. Jag skulle aldrig tveka att åka dit med barn ..

~~~ Maya 091130 ~~~ BF 120401~~~~
  • Jez2012

Ja just det glömde ju

man kan hitta riktigt bra flygbiljetter runt 7-8500 för vuxna.

Välkommen vårt lilla mirakel ~~~ Maya 091130 ~~~
  • enny signatur
    Jez2012 skrev 2011-12-07 20:31:39 följande:
    Ja just det glömde ju

man kan hitta riktigt bra flygbiljetter runt 7-8500 för vuxna.
    Har pmat dig. Vi ska vara där i 5 månader. Gällande flyg biljetter blir det rätt dyrt, vår tanke är att flyga till delhi och sedan ta tåg vidare. Ev inrikesflyg men maken vill åka tåg såd et får nog bli det gissar jag
  • Lisa75
    enny signatur skrev 2011-12-12 16:16:01 följande:
    Har pmat dig. Vi ska vara där i 5 månader. Gällande flyg biljetter blir det rätt dyrt, vår tanke är att flyga till delhi och sedan ta tåg vidare. Ev inrikesflyg men maken vill åka tåg såd et får nog bli det gissar jag
    Från Delhi till Kerala är väldigt långt. Det tar ca 50 timmar med tåg. Bättre om ni kan flyga till Bombay!

Angående Sydamerika så är Bolivia billigt,  men det är rätt dyrt att flyga dit tyvärr. 
  • enny signatur
    Lisa75 skrev 2011-12-12 20:41:39 följande:
    Från Delhi till Kerala är väldigt långt. Det tar ca 50 timmar med tåg. Bättre om ni kan flyga till Bombay!

Angående Sydamerika så är Bolivia billigt,  men det är rätt dyrt att flyga dit tyvärr. 
    vi vill inte hamna i bombay för at vi inte kan övernatta där pga priserna, därför känns delhi som ett bättre val. prismässigt blir det samma sak vilken av dem vi än väljer om man bortser från boende, men det ble en stor post i bombay
  • Jez2012

Tips, kolla priser till Madras (Chennai) eller Bangalore.

Menar du att hotellpriserna är dyra i Bombay?   Kolla flygpriser med Ethiad och Emirates, jag brukar kika på söksidorna, skyscanner.se, flygresor.se och även på expressen.se kan man hitta bra priser.
    Qatar är jättedyra och då speciellt för barn!

Välkommen vårt lilla mirakel ~~~ Maya 091130 ~~~
Svar på tråden Indien