Indien
Har någon av er varit I indien med små barn? Vi har fått tips om Varkala och Goa, hur är det där? :)
Har någon av er varit I indien med små barn? Vi har fått tips om Varkala och Goa, hur är det där? :)
Vi är en barnfamilj som var i Goa förra året o bodde så på Chalston , helt ok hotell men det dröjer innan jag kommer att åka till Indien igen iallfall med barn. Men visst är det fint land.
Tyckte att det var ett jobbigt land då alla hela tiden ville ta kort o filma mina barn o våran familj man kunde inte ens gå ner o bada utan att det komma 50 tal Indier so skulle göra det.
Hej,
Jag har varit i Kovalam, ligger några mil söder om Varakla, åtta gånger, (min sambo är från Kovalam så vi har eget hus där)
Förra året var vi där med vår dotter som blev 1 år under tiden vi var där. Vi var där under 3 månader,
Visst hon blev förkyld och fick feber till och från under första månaden. MEN sjukvården i Kerala är toppen, om man väljer RÄTT sjukhus. Jag prövade många innan jag hittade rätt och jag rekommenderar helt klart KIMS hospital som ligger i Trivandrum
Kovalam med barn är helt underbart, Den indiska befolkningen älskar barn och det märks. Varkala, ja där är en klippa och inte lika barnvänligt som Kovalam (mina åsikter)
Mat är inga problem, det finns allt möjligt som små barn tycker om.
Visst man kan bli dålig i magen, MEN allt löser sig. Min dotter blev dålig i magen 1 gång. Men det gick över,
NEJ kommer man till rätt läkare är de inte så snabba på att ge pencillin, bara andra smarta mediciner som inte förstör vårt imunförsvar :)
Stranden i Kovalam funkar fint för små barn. Det är mycket strömmar men så långt ut ska inte så små barn vara. MIn dotter badade varje dag :)
Hur länge ska ni vara borta. Mars är varmt men inte olidligt?
Du får väldigt gärna skicka privat mail om du vill, har ju som sagt varit där massor med gånger både med och utan barn.
Nu väntar vi barn nummer 2 som kommmer i mars, Så januari 2013 åker vi tillbaka och lär vara där 1-2 mån. Jag skulle aldrig tveka att åka dit med barn ..
Ja just det glömde ju
man kan hitta riktigt bra flygbiljetter runt 7-8500 för vuxna.
Tips, kolla priser till Madras (Chennai) eller Bangalore.
Menar du att hotellpriserna är dyra i Bombay? Kolla flygpriser med Ethiad och Emirates, jag brukar kika på söksidorna, skyscanner.se, flygresor.se och även på expressen.se kan man hitta bra priser.
Qatar är jättedyra och då speciellt för barn!