Indien
Har någon av er varit I indien med små barn? Vi har fått tips om Varkala och Goa, hur är det där? :)
Har någon av er varit I indien med små barn? Vi har fått tips om Varkala och Goa, hur är det där? :)
Alltså - min tanke var att ni skulle boka hotellet i förväg, och då vet ni ju priset innan ni åker. Har hotellet gått upp i pris så får ni ju veta det direkt och kan sortera bort det.
Nog kan ett hotellpris gå upp några procent om man bokar långt i förväg, sånt händer ju, men det lär inte bli några chockhöjningar.
Alltid bäst att ringa när det är budgethotell i Indien. Kostar inte många kronor med Skype.
Tyvärr svarar många inte på mejl och har ingen hemsida.
Men jag ska inte tjata, jag tyckte bara det verkade synd att göra resan onödigt komplicerad.
Tågbiljett mellan Mumbai och Trivandrum har ordats.resten kvar...
Hej igen!
Hoppas reseplaneringen går bra. Är i Indien nu och hittade i min gamla telefon ett sms med ett hotelltips i Bombay. Har själv inte bott på hotell i Bombay eftersom vi har släkt där. Men jag känner en backpacker som brukar bo på Carlton Hotel:
http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g304554-d1152982-Reviews-Carlton_Hotel_Mumbai-Mumbai_Bombay_Maharashtra.html
Hon reser billigt så det är förhoppningsvis prisvärt, kanske värt att kolla på.
Du har också rätt i att man inte kan lita på att reservationen finns kvar när man reser i Indien. Det har jag varit med om . Å andra sidan tycker jag inte att det brukar vara fullt så ofta heller. Men visst kan det hända.
Det bästa då är att man är i ett område där det finns många hotell, och att man inte skickar iväg taxi/rickshaw-föraren innan man har kollat rummet.
Detta är första gången vi är i Indien med barn, vår son är fem månader. Kan säga att indier är OTROLIGT barnkära! Man får ett fantastiskt bemötande. Barn är aldrig i vägen känns det som, alltid välkomna och alla vill leka, hålla och hjälpa till.
Det enda bökiga hittills är amningen, man är ju mycket mycket mer pryd här så jag vill ogärna amma offentligt. Men om man har en filt, scarf eller dylikt över sig så ska det gå bra. Är dock inte van vid att amma under filt och tror inte det vore jättepoppis hos sonen. Kanske bra att öva på det innan om man ska hit.