Indien
Har någon av er varit I indien med små barn? Vi har fått tips om Varkala och Goa, hur är det där? :)
Har någon av er varit I indien med små barn? Vi har fått tips om Varkala och Goa, hur är det där? :)
Om man nu satsar på att hålla sig frisk genom att uppehålla sig i "hygieniska miljöer" tror jag att Thailand och Malaysia ligger bättre till, och om man nu åker på något är bra sjukvård mer tillgänglig. Det finns såklart bra vård i Indien Som Grodfen sa men sen är det den där frågan om
Tillgänglighet.. Annars är Bangladesh ett hett kort! Skitbilligt 50 år i tiden efter Indien ( om ens så lite) och skyhöga obskyritetspoäng! :)

Men måste ni flyga till Goa? Jag har aldrig flugit till Goa. Det billigaste brukar vara att flyga till Bombay eller Delhi.
I ert fall vore det gissningsvis billigast att flyga till Bombay och sedan vidare inrikes till Trivandrum. Då blir inrikesbiljetterna billigare också eftersom det är direktflyg.
Ehm, jag var inte seriös med Bangladesh-förslaget.. Det är om möjligt värre än Indien, men billigt oj oj. Jag har iofs inte varit i Centralasien och kan tänka mig att det finns ett par riktiga bottennapp där också. Dagestan typ.
Södra Thailand är övervägande muslimskt, även om det finns en del buddhister. Det är rätt ok att förflytta sig där också, har iofs inte åkt tåg genom landet. Men väl buss med AC och videounderhållning från Bangkok i norr till Krabi i Söder. Det har funnits turism sen amerikanerna började semestra där under Vietnam-kriget så att hitta sin egen strand ala "the beach" är nog rätt kört. Men det finns ju mindre turistiga ställen (inget Bamse-klubb inferno och ingen "Welly funny ping-pong show") Krabi tex är rätt dött efter tsunamin då de flyttade båtpiren utanför staden. Men du kan fortf. ta longtail ut till öarna.

Ja just det, en freebe från förstaklassvagnen, bedbugs!

Fast jag tror inte att TS, som reser med barn, behöver oroa sig över att någon skulle tafsa. Jag blev tafsad på när jag var drygt 20 och reste omkring på landsbygden. När jag var 30+ och bodde i storstäder (och klädde mig därefter) var det ALDRIG någon som rörde mig.
Sen är det väldigt stor skillnad mellan olika delar av landet, Sydindien är mycket lugnare när det gäller både stirr och tafs. Reser man till Kerala behöver man inte oroa sig över huvud taget.
Tafsandes är väl ändå det minst oroväckande med en Indien resa? Maken ( trötta killen på bilden ovanför) fick ett gäng 'beundrare' på ett hotell i karol bagh, New Dehli. Det visade sig att de aldrig sett en SÅ VIT människa. *Lol*