• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • coloredsnow

Jag hade inte uppskattat presenten men det hade du vetat om du var vän med mig
    Men tanken hade jag uppskattat, i alla fall efter den första spontana reaktionen.

• HankyPanky

Underbar present! Jag hade blivit jätteglad =)

• Honeyrose
    Passionsfrukt skrev 2011-09-13 21:25:49 följande:
    Din kompis får gå och dra sig baklänges på en liten vagn. Jag hade blivit superglad för en sån fin present!
  • Anonym (flatan)
    ÅHHH så pinsamt med vuxna människor som beter sig som man gjorde när man var fyra år och inte fick den barbie man ville ha i julklapp!

Jag skulle bli generad å min väns vägnar om hon betedde sig så. Verkligen.
  • FrökenKatt

SÅ mycket underbarare att få något HEMGJORT!
    Det ligger det verkligen både hjärta och tanke bakom. SÅ mycket personligare!
    Hejja dig!

Strunta i vad din kompis säger. Hon förstod nog inte hur mycket du har lagt ner på henne.
    {#emotions_dlg.flower} 

Jag önskar att jag hade en kompis som du! :) 

• froggan

Du har ju lagt ner massa tid och hjärta i din present, jag skulle ha blivit jätteglad! Otroligt mysig present

• QviZik

Var väl inget fel med det, jag skulle bara bli glad om jag fick något :)

• DöDryg

Jag sitter och gör decupage på små ljuslyktor till hela tjocka släkten i julklapp (ja redan, haha) för jag har kass med pengar! varför denna hysteri om presenter! Hon ska väl vara glad att du tänker på henne och visar din omtanke!!

TS, du gjorde det bästa av situationen och tycker det var en fin och bra present!!

Mammas hjärta 11-04-26
  • Puman

Din present har ju åtminstone lite eftertanke, så tråkigt aatt din vän inte uppskattade det. SNål var den abslolut INTE! Så fortsätt göra dessa korgar för de uppskattas mer än annat krafs folk köper i brist på fantasi.

• trettioplus

jag skulle blivit jätteglad och tacksam. även som present en jämn födelsedag.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?