• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Isabellee

Tyckte de lät som en riktigt mysig present. Hade uppskattat den massor. Vilken otacksam "vän"

• Anonym

Här är en till som hade blivit väldigt glad för en sån present.
    Att få något som nån annan lagt ner både energi och tid på och som är direkt hemmagjort, det spöar ju köpta grejer vilken dag som helst.  

• bubblan73

har inte läst hela tråden, men jag skulle bli jätteglad om jag fick en sådan present! Det låter som en underbar present! Hembakat betyder att någon verkligen lagt ner tid och omsorg på presenten. Det betyder mycket i mina ögon. Det är din vän det är fel på!

• Krabbolina

jag hade varit glad om jag hade fått en present överhuvudtaget, tycker inte att man borde förvänta sig en massa presenter när man är vuxen.

• ÄlskadeT

Det tycker jag låter som en jättefin present! Jag hade blivit glad om jag fått den.

• anettef

Jag hade blivit jätteglad för en sån present!

• Anonym

Åh, jag hade om möjligt blivit ännu gladare för en present som någon lagt så mycket tid och omsorg på, jämfört med något som någon fixat genom att springa in i en affär i 5 minuter. Fast jag är å andra sidan glad för båda delar

• Anonym

Åh, jag hade blivit JÄTTEGLAD för en sådan present!

• NinaJohanna

Nej men fy! Jag hade blivit överlycklig över en sån present!Du hade ju lagt ner tid och tanke på den, inte bara gått in i en affär å köpt någonting i all hast. Hade jag gjort så mot min vän och denne hade reagerat på det viset hade jag utan tvekan sagt upp kontakten. Usch! Sådana människor äcklar mej rent ut sagt! 

• sininen

Jag hade också blivit jätteglad! Min bästaste bäste vän fyllde år häromdagen och det hon får i present är en målning min dotter har gjort... (hennes gud-dotter) Inte många pengar bakom men mycket omtanke...

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?