• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • LivL

Det var en perfekt (för att det var personlig) och rimlig (priset) present!!

Herregud vilken snål människa kompisen verkar vara. Hur kan man INTE vara glad??
    Tack och hej till henne.

• listo

Din "vän" borde skämmas.

Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
  • Anonym

Håller med listo och flera andra som skrivit här på tråden, din så kallade vän borde skämmas,och hon är verkligen så otacksam...
    Jag hade blivit jätte glad över gåvan jag hade sett det som att du lagt ner tid och kärlek för att ge det till mig.
    Själv älskar jag såna presenter där jag kan känna hur mycket tid som lagts ner för MIG.

Fick av min bästa vän på min födelsedag...
    1 flaska vinbärssaft
    1 burk hemgjord senap
    och en burk med hemgjorda kakor "drömmar"

och jag älskade det verkligen mer än om hon gått och köpt något faktiskt

• mkvp

Ja, jag tycker att din "vän" är otacksam och själv skulle jag se mig om efter en ny vän om någon av mina betedde sig på det viset....

• Eva 081

Dels så tyckte jag att det var en riktigt fin present, och antagligen inte jättebillig heller. Sedan undrar jag hur folk är uppfostrade! Klaga över en present?!

• Twinkelyme

Jag kan berätta vad en snål och dålig present är.
    Jag fick av min pojkvän 36 år: En pennhållare, en leksak för bilen som gör att bilsterion låter som en sportbil, frystorkad glass och smaksatta larver (typ sånt man äter i kina).

På riktigt alltså.

Vi hade då vart tillsammans nästan 1 år, men hade dock haft problem den senaste tiden.

Jag tycker du gav en riktigt fin present TS.

• Nina 160

Jag hade också blivit glad att få din present!

• Lillajag1979

Men vilken otacksam "vän". Jag hade oxå blivit glad, det ligger ju lite arbete och, som andra även sagt, kärlek bakom presenten...

Det var INGEN snålpresent! 

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?