• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • KinkyE

Verkligen inte snålt! Jag hade blivit jätteglad! Förövrigt så är de sakerna du stoppade i inte jätte billiga heller....
    och du har lagt ner tid på att göra hemmbakade baugetter och hemmagjord sylt!

I'm a liar and that's the truth!
  • Self Evident

Åh jag hade blivit jätteglad! Jag älskar presenter som folk har lagt ned tid och kärlek på nästan oavsett vad det är. 
    Ofattbart att en vuxen människa visar missnöje med en present.  Det var inte alls snålt utan en fin gest som din vän tydligen inte har mognad nog att uppskatta. Det säger mer om henne än om dig. 

• Emeliie89

Det var ju en jättebra present! Och hon fyllde ju trots allt bara 27.. hade det varit 30 så hade man kanske förväntat sig annat, men man ska va glad för det man får ändå tycker jag :)

• acure

Jag tycker att det var en väldigt GENERÖS present med tanke på all tid du lagt ner osv. Hade jag gett till en vän hade hon blivit glad för enbart den hemmagjorda sylten. Vad är det för vän du har börjar man ju fundera på..?

• Anonym (Kaattyy)

Jag tycker bäst om att ge och få personliga saker, gärna saker man gjort själv och som ligger lite tid och fundering bakom. Det är ju de en present handlar om tycker jag! Jag hade blivit så glad om en vän gett mig en korg med gott, det visar lite mer än vad ett presentkort på H&M gör tycker jag.

• Ishari

Tycker din present var jätte fin. Hade helt klart uppskattat en korg med hemmagjorda godsaker i än en mindre genomtänkt present man köpt klar.

Otacksam känns det som hon är.

• Anonym (eva)

Men VA? Menar du att hon klagade öppet på din present?? Hoppas du fann dig och tog hem den igen! Hon förtjänade den inte.

Jag tycker det var en både generös och personlig present! Och även OM jag av nån anledning inte skulle ha tyckte det, så skulle jag väl aldrig SÄGA det. Har mänskan ingen som helst social kompetens?

• Cersei

Ursch vilken tråkig kompis du har. Fick själv god kakor i present av en kompis (vi är inte jättebra vänner hon och jag men) i födelsedagspresent och det var inget fel i det. Jag hade i och för sig bett om att inte få några presenter men blev glad ändå. Hur kan bakverk bli fel liksom?

• Nutta

Jag älskar grejjen med personliga presenter! materiella saker kan jag köpa själv. En genomtänkt och omsorgsfullt vald presenet är allt jag vill ha, men dock sällan får. Jag hade grinat för jag blivit så rörd över all tid och kärlek du lagt ner på mig!

Det är din väninna som är snål. Jag skulle tyvärr skämmas över att ha en så oförskämd och faktiskt oförstående vän.

I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta.
  • Anonym

Jag hade blivit hur glad som helst för det! Slår en massproducerad pryl tusen x om. En vän som bakar och anstränger sig av vänskap och tillit. Åh, vilken rutten kompis- spola henne!!! Du får gärna bli min vän!

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?