• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Bibbidi

Hemmagjord kärlek är mycket bättre än massproducerat krafs!

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bebislängtan1

Jag hade blivit jätteglad för den presenten. Omtanke och kärlek är värt mer än pengar! Du är en bra vän, synd att din vän inte kan uppskatta det.

• Lillave

Men hur kan man ens visa otacksamhet??? Vilken mycket märklig kompis du har TS!

Jättefin present!

• Skånetös67

Jag hade blivit superglad om en kompis kom hem
    med en sån present. Och just vetskapen att nån lagt
    ner många timmar på lilla mig liksom.
    Tycker din "vän" är otroligt oförskämd.
    Du skulle tagit tillbaka korgen, gått hem till nån annan
    kompis som uppskattat att dela den mumsiga korgen
    tillsammans med dig, och kanske en flaska vin?
    Skit i hennes nästa födelsedag vet jag

• LindizJ
    Anonym (snål?) skrev 2011-09-13 17:44:00 följande:
    Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         
    tycker det var en toppenpresent! det är en present det ligger lite tanke bakom och som faktiskt kan användas. bättre än en "pryl" som man faktiskt inte vet om vännen faktiskt vill ha eller behöver.
    barnsligt av din vän att reagera så....menar hon är ändå 27 år!!!
  • Hallonblomman

Jag tycker presenten låter underbar!

Hade hon blivit gladare om du köpt en alladin  ask på ICA på vägen dit? 

Det är ju tanken som räknas och du la mycket tanke och kärlek bakom det är de viktigast. När du fyller år så be henne inte köpa någon present till dig så slipper du je henne något nästa år för det är hon inte värd! 

Engla och Pyret ♥
  • Niveas

Åååh, mitt hjärta brister när jag läser att din kompis inte uppskattade presenten. Superfin present.

• Anonym

Absolut inte snålt!! Snarare mycket generöst, det kom ju från hjärtat...

• Pillan2012

Klantarsel till vän du har. Hon har inte fattat vad real Friendship är! Fint gjort av dig TS!

Längtar redan efter Dig!
Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?