• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Starkast

En present full av kärlek och omtanke kallar jag det för!

Sicken otacksam människa!

• Savina

Detta var en present med stort hjärta, mycket bättre än all inköpt man kan tänka sig.
    Du är en underbar vän!
    Hade det varit bättre att du hade köpt nånting hon inte behöver då?

• Sniik

Det var en jättefin present och jag hade blivit jätteglad.
    Jag fick en son för 1 månad sedan och den present jag blev gladast åt var ett virkat lapptäcke som en av mina bästa vänninor gjort till honom, just bara för det låg tid och omtanke bakom den :)

• Mamma till Fem döttrar
    Onefineday skrev 2011-09-13 23:53:18 följande:
    Det var en kanon-present! En sån present som jag själv skulle vilja ge/få!
    Håller med!
  • Nelia68

Jag skulle uppskatta en sån present jättemycket! Mer än någon dyr köpt present.

• alifewithoutme

Skulle bli superglad, genomtänkt och ändå ätbart! Har man ingen vidare ekonomi så ska man ju heller inte göra sig fattig p.g.a en vän!
    Skulle varit annat om hon t.ex är vegan och du hade köpt oxfilé och andra djurprodukter, eller allergisk mot t.ex nötter och du köper nötter till henne.

Tycker hon är oerhört otacksam!

• enny signatur

Den som klagar över att presenten inte var nog dyr kanske inte är en vidare bra vän alls? Om man ger bort något man borde veta att den andre inte vill ha är situationen lite annan, men jag skulle tro de flesta uppskattat en sådan present som ts gjort. 

• Fluffskalle

Taskig kompis du har, tycker jag. Hon kanske inte gillade den typen av mat, men man kan inte gilla alla sina presenter. Nej, jag tycker inte det var snålt. Låter som en fin present då du dessutom lagt tid på det och jättebilligt låter det inte. Brukar ni alltid köpa presenter över 3-400 kr till varandra?

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?