• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • our love 2011

nää hur kan man säga så... de är tanken som räknas!
    hade jag fått en sådan present hade jag blivit skit glad...de är ju bara o öppna en flaska fin el nåt o bara ha d mysigt.

som en annan skrev tidigare... strunta i att ge henne något nästa gång... eftersom hon är så jävla otacksam!

BF 7 okt !!!
  • Kinya

Vilken otacksam person!

Jag hade blivit glad för den presenten.

• little mommy

Jag är nog den som hellre vill ha hemmagjort än dyra presenter!

jag gillar verkligen när folk ansträngt sig tänkt efter och gjort det med kärlek. det rör mig verkligen och jag uppskattar det mer!

istället för att bara dra ett kort i kassan slå in ett paket och klart... ingen känsla bakom alls! 

TEX  Min lille syrra när hon var 12 år gjorde mig en mix cd skiva med ett fint fodral hon själv klippt ut bilder. färglagt skivan osv och tagit alla mina favorit låtar.

Jag grät floder var så rööööörd och glad och tänkte på hur mycket tid hon måste lagt ner! då var jag 15 år gammal. den är bland mina bästa presenter jag fått! 

• Aurora84
    Vim skrev 2011-09-14 17:45:29 följande:
    Men gud i himmel! Vilken jävla apa rent ut sagt! Hur kan hon bara med att säga sådär. Speciellt när din present är helt rätt i tiden. Det är ju sånt här man SKA ge nuförtiden. JAG har själv  givit bort sådant i present och oftast blir det uppskattat mer än när man "bara" har gått in på en affär och köpt en sak.

Jag hade ÄLSKAT din present! Skit i hennes kommentar och ge henne ingen present nästa år!
  • Tufselina

Vilken perfekt present. jag hade blivit jätteglad :)

• cissi79
    Anonym (snål?) skrev 2011-09-13 17:44:00 följande:
    Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         
    Det är ju tanken som räknas. Hade själv blivit väldigt glad över en sån omtanke.
  • jj81

Jag hade blivit jätteglad över att få en sådan present. Du har en oförskämd kompis som inte förtjänar att få något alls nästa gång hon fyller år.

• Noiis

Jag fick en massa saker när jag fyllde 18... jag minns faktiskt bara en av sakerna och det är den jag fick av min lillebror. En tavla han själv hade ritat och ramat in. Den har följt med mig vart jag en har bott och hänger alltid där jag ser den varje dag/kväll när jag ligger i sängen. 
    För mig är nåt man själv har gjort och lagt ner tanke kärlek och känsla på betydligt mer värt än nåt skit som bara är kul ett tag och sen glöms bort.
    I julas fick jag en halsduk av min vän sedan 24 år tillbaka. en halsduk hon själv hade stickat åt mig. Det var det första jag letade rätt på nu när vintersakerna skulle åka fram igen!
    Hade nån gett mig hemma bakat bröd och egengjord sylt så hade jag haft det som ett väldigt fint minne!
    Jag tycker att du TS förtjänar vettigare vänner! 

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?