• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Flygfotogen

Otacksamma människa som ens kommer på tanken att påtala presentens monetära värde! Jag hade blivit jätteglad!

• HoneyCandySugar

Skäller man ut någon för att personen ifråga inte köpt en tillräckligt "bra" present, så är man ju socialt retarderad...

JAG skulle blivit JÄTTEGLAD om någon lade ned så mycket tanke och jobb på mig! Hemmagjort är ju dessutom så himla gott! :)

• HoneyCandySugar
    Nicknov10 skrev 2011-09-14 21:22:51 följande:
    Men vilken fantastisk present! Hon är bara dum och otacksam. Hon borde skämmas.
    Jag håller med som någon skrev; Du får gärna bli vän med mig istället. Synd att jag nyss fyllt år...men det är ju jul snart  
  • Anonym

Jag bara önskar att jag kunde göra såna fina presenter, men tyvärr så duktig är jag inte.

Du ska vara stolt över din present.  

• DrFlygplan

Du gav en fantastisk present! Väldigt tråkigt att din vän inte uppskattade den tid och tanke du lagt ned på detta!

• Nevea

Din vän låter omogen. Jag är också 27 år och jag hade älskat en sån present!

• Flina78

Jag uppskattar hemmagjorda presenter mer än köpta, då ligger ju faktiskt lite kärlek bakom av personen som lagt ner tid på att göra saker.

• Anonym (Tacksam)

Du gav bort den bästa presenten! Vad personligt! Skulle bli jätteglad för en sådan..Hembakat bröd och hemmagjord sylt är ju så sällsynt. I allafall i vårat hushåll Det är ju "lyxmat"

• Anonym
    Skrikandes Men fy f___n för såna egotrippade otacksamma människor!! Alltså, man blir tacksam vad man än får av en vän så är det bara! Annars kan man vara utan, både presenter och vänner tycker jag!!!!!

Var tacksam att din vän gav dig chansen att hitta nån bättre, som kanske faktiskt uppskattar dig!
Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?