• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • M4ddee

Urs! Sånna ska man inte umgås med! Hade blivit mycket gladare för en sån present än om någon köpt nåt! Må inte dåligt över det! Det är hon som ska skämmas :)

• IlIlIlIlIlIlIlIIII

Personligast är alltid bäst, det där sa ju verkligen inget om dig (mer än att du är omtänksam och bryr dig kanske) men däremot jävligt mycket om din kompis som uppenbarligen är den snåla, giriga och otacksamma. FYFAN!

• Anonym

vilken fin present.. Jag älskar presenter som man kan använda eller äta, fy bubblan för en massa prylar som man själv inte valt..

Du kanske har skämt bort vännen med alldeles för dyrbara saker tidigare?
     Mina vänner brukar sällan ens få presenter av mig, hallå vi är ju inga småungar längre.. En krukväxt eller ett par trisslotter på sin höjd! Tror ingen surar över det    

• sirisdotter
    Brianna skrev 2011-09-13 19:23:47 följande:
    Å att ha fått en sådan present på min födelsedag, jag hade blivit så glad!

Tråkig kompis du har! 
    Precis som jag känner också.
  • sirisdotter
    tigerdoris skrev 2011-09-14 22:39:06 följande:
    Ja skulle uppskattat den presenten nästan mer en köpt present!!
    Absolut mer än en köpt present,  för min del!
  • rockaroll

skämtar du? vad är det för konstig människa? jag skulle bli överlycklig om nån hade gett mig en sådan present! fy faan för otacksama människor! och ärligt, vem är 27 år och fortfarande bryr sig om presenter??

• randigrand

Låter som en riktigt bra present, jag hade blivit skitglad! Hellre en sådan present som du gav än en stressinöpt gåva ifrån någon butik som det inte ligger någon tanke bakom.

Jag hade blivit skitglad!!! 

• Anonym (:))

Hon kanske inte var hungrig :).

• Gissa

Jag tycker att din present var både omtänksam och generös.

• PennyLane

Vilken tönt rent ut sagt! Det var ju en superfin present du gav, förstår att du blev ledsen. Människan är 27 år och beter sig som en bortskämd unge, usch! Jag blir glad av ett sms när jag fyller år. Du är värd bättre vänner. Kram.

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?