• Simonan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Om du kollar mitt inlägg så ser du hur mitt ser ut 2 dagar innan mens
    vi har samma BIM
    så kan vi följas åt!

Respan skrev 2023-01-20 13:01:09 följande:

beräknad mens på söndag. Så två dagar tidigt. Anar ett svagt streck.  Är RFSU pålitliga innan? 
  • Simonan
    Swave skrev 2023-01-21 12:56:45 följande:
    Jag kanske ser i syne, men jag tycker mig se ett streck där? 🤔

Swave skrev 2023-01-21 12:56:45 följande:
    Jag kanske ser i syne, men jag tycker mig se ett streck där? 🤔
    Men gud Hahha jag blir så osäker 😂
    här har det torkat och har redigerat konstrasten lite samt ljusstyrkan då jag tog utan blixt
    vet inte alls vad jag ska tro!
    kan det vara att rfsu ger svaga streck och läser av senare än andra tester?
    eller bara att dem ger mängder med spökstreck
    Får mejla dem i sådant fall hahaha
  • Simonan
    Cashili33 skrev 2023-01-21 13:28:33 följande:
    Ser tyvärr inget där :(
    Nä, känns som det är spök
    för kollar du den jag la ut igår:

Alltså denna bild
    så ser det ju nästan ut som ett till sträck?
    hm känns mysko 
  • Simonan
    Swave skrev 2023-01-21 13:40:51 följande:
    Kan du prova ta ett test med ett annat märke?  Och gärna ett "tidigt" test som mäter från 10 och inte 25 som dessa gör.
    Jag kanske som sagt har hökögon, men jag ser ett teststreck på dina tester 😅
    Hmmm, vilket skulle vara bra tro?
    har ju googlat som en google-narkoman och läst att både RFSU testa tidigt och clearblue tidiga ska vara dåliga 😅
    tänker att jag då får vänta till imorgon med någon av dem på morgonurin 
    se om man ser något självaste BIM dagen!
  • Simonan
    svansmamman skrev 2023-01-21 15:04:45 följande:
    CBs digitala är att föredra, även det med veckoindikator har stor tillförlitlighet redan många dagar innan BIM! ☺️
    Ska testa imorgon!
    hade några tester från normal liggandes i en annan låda så testade för skojsskull igen mest för att prova ett annat märke

så imorgon köper jag CB digital för morgonurin!
    här är testerna från NORMALS egna:

Syns spökstreck här med?😂
  • Simonan

Hm.. hann aldrig ta mig till apoteket igår men får åka dit idag eventuellt
    nu på morgonen så blödde jag lite klarrött blod på pappret så tog på mig en binda och fått lite klarrött där med men inte mycket, fick som en mensvärk, lite rött blod och nu har både mensvärken och blodet avtagit (för tillfället i alla fall)
    så var ju tvungen att ta ett till test men de ser också likadana ut som alla andra om inte kanske lite mer otydliga
    så jag tror ju mensen är på g?
    dock brukar min mens alltid starta med bruna flytningar och aldrig klarrött ?rinnigt? alltså klumpfritt 😬

• Simonan

Testet från imorse, sorry dålig kvalitet men var kolsvart ute 😂
    men jag misstänker att mensen är på ingång. Dock inte blött mer sen 07 imorse
    men har inga höga förväntningar..
    är enbart försök 1 på syskon till vår dotter Hjärta
  • Simonan
    Vinnie83 skrev 2023-01-22 11:28:59 följande:
    Ja det har jag gjort. Men det är säkert negativt. Har tagit 2 andra test och dom visar så negativt som det bara går att bli. 
    Alltså jag ser ju något svagt men just CB upplever jag alltid ger ett spökstreck/torkstreck
    när ska du ha mensen?
  • Simonan

Jag ska nog skicka ett fint mejl till både RFSU och normala egna gravtest angående spökstreck
    får bli digitalt framöver när dessa tester är slut 
    har visserligen inte blött mer
    lite rött vid 07 och nu bara lite brunt men enbart när jag kissar som ?rester? typ
    så säkerligen starten på den roliga mensen :) 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester