• Simonan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mensen har inte synts till.

Hade dock samlag idag & då kom det blod efter samlaget, detta försvann direkt efter, kan det vara mensen som är på gång?

• Simonan

Blir snart tokig.

Ingen mens ännu & fortfarande dessa typer av streck, kan det verkligen vara torkstreck efter bara 3 minuter?

Denna syns bra på bild, men svagare i verkligheten...

Vet inte alls om jag kanske ska köpa digitalt test?

• Simonan
    ems86 skrev 2021-01-25 07:20:52 följande:

Jag blir också tokig!! Bim -1 eller 2 idag.

Hjälp?!

Har verkligen samma problem!

Tog digitalt igår, sa nej för mig men ÄNDÅ får jag dessa satans små streck på stickorna, som dig :/

Vi får hålla i och hålla ut!
  • Simonan
    ems86 skrev 2021-01-25 07:36:41 följande:

Kastas lite mellan hopp och förtvivlan. Det ska väl i teorin inte kunna bli ett streck utan hcg?

Nej egentligen ska det ju inte kunna bli det..

Kan absolut bli torkstreck, men dessa syns ju inte lika tydligt & dyker upp efter tiden utgått..

Men jag förstår dig, jag kan inte ens vara glad för jag går och tänker på att snart dyker väl mensen upp ändå.

Försökt googla som en tok!

Jag ser ju liksom ditt streck klart och tydligt
  • Simonan
    ems86 skrev 2021-01-25 08:08:51 följande:

Ja det är ju där. Och aningen starkare än igår.

Hur har du räknat med ÄL? Jag fick fullt utslag på två olika tester både 12 och 13/1. Räknar man då ÄL från 14?

Har du några andra symptom?

Jag fick utslag både 8e och 12e... så är själv förvirrad där.

Borde ju fått starkare streck, ser du min bild?

Jag vet inte riktigt hur man räknar faktiskt!

Symptom är typ ömma/svullna bröst, lite ryggont, mer hunger & även mensliknande smärtor men ingen mens än så länge..

Själv då?
  • Simonan
    ems86 skrev 2021-01-25 11:21:48 följande:

Så frustrerande!

Ja jag ser din bild. Påminner mycket om mitt.

Har du haft någon mensvärk liknande värk?

Jag har värk i äggstockarna, inte farligt men lite & tänker hela tiden att mensen ska komma pga detta. Men inget hittills..

Snackade med en Barnmorska som rekommenderade test igen om 4 dagar ca, men vem kan hålla sig så länge?

Om inte mensen dyker upp vill säga
  • Simonan

Snart ger jag upp :(

Lite ont i ländryggen, liknande mensvärk & tror mensen ska dyka upp hela tiden. Men ingen mens..

Kan detta verkligen bara vara ett torkstreck? Om man är inom tiden?

Enligt barnmorska borde jag vänta 4 dagar och testa igen då HCG kan öka olika snabbt hos personer, men hatar ju känslan av att inte veta, känns som jag står och trampar.

Måste bara säga att jag blir så glad när jag ser andras svaga streck visat sig positivt!

• Simonan
    ems86 skrev 2021-01-25 18:25:35 följande:

Mitt streck börjar blekna bort. ????

Menar du från gamla test eller när du tar nya?
  • Simonan
    ems86 skrev 2021-01-25 19:07:40 följande:

Tack! Vilket bra svar. Vart ska jag swisha?

Skämt å sido. Uppskattar det! Själv lovade jag mig själv att inte bli så otålig och överanalyserande nu, tredje barnet. Gick sådär.

Förstår dig 100%!

Här tror man själv att HCG ökar med 4 timmars mellanrum, haha!

Vill ju testa hela tiden.. men jag ska hålla mig till imorgon på morgonen.

Men jag ser ju definitivt något på dina tester ju!

Och ja, dricka späder ut ..
  • Simonan
    ems86 skrev 2021-01-26 05:59:06 följande:

Plus är plus! Hurra! Undrar lite varför RFSU stickan är så svag. Men främst väldigt glad över pluset.

Önskar alla andra lycka till!

Ååå grattis!!

Fick enligt mig svagt streck igår på CB early, fått utslag på ägglossningtest också men mina RFSU visar negativt :(

Är bim + 4 nu...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester