• Simonan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Svarar på min egen fråga med en till fråga ...

Jag pausade mina p piller för 5 dagar sedan efter att jag såg första strecket (nu visar 2 senaste negativt)

Men har som mensvärk men ändå inte, magen är svullen nertill litegrann och känner jag på högra sidan neråt vid magen så är det ganska hårt och ömmar litegrann

Men känns ändå inte som mensvärk för har inga andra tecken på mens... eller att den är på gång

Hur hade ni tolkat det?

Är förövrigt ganska gasig/rapar lite och lite hård i magen. Inte illamående men stundvis känns det som magen ibland vrider sig lite och som ?fjärilar i magen?

• Simonan
    Asparaghus skrev 2020-11-11 14:49:59 följande:

Suck... ger snart upp... försökt skriva hur många ggr som helst men mitt meddelande bara försvinner medan jag skriver. FL-sajten har verkligen haft sitt bästföre-datum... nåja..

Såg iaf att det inte syntes nåt på bilden efter jag laddat upp den här...

Men prövar med en annan...

Annars till användare: ANNANSTANS... Ge inte upp!

Jag ser då allt svaga streck på de längst till höger!
  • Simonan

Testar ni på morgon eller kvällen?

Smådeppig som har ett försenat paket med posten med mina test :(

• Simonan

Måste fråga!!

Är det någon av er som alltid tyckt citroner är väldigt sura och sen bara helt plötsligt kan dricka citronvatten/käka citron som ingenting? Alltså inte surt längre ????

Vet ju inte ännu om jag är gravid men idag så drack jag citronvatten och smakade liksom citron men inte alls surt

• Simonan
    Makemyownsunshine skrev 2020-11-12 20:02:51 följande:

Hur ska jag tolka detta? Spökstreck kanske? Vet inte ens när jag hade ägglossning då min cykel har tappat det totalt.. :(

Jag ser också ett svagt streck! Var detta morgonurin? :)
  • Simonan

Då var väl mitt kära positiva från RFSU testa tidigt något fel med testet eller spökstreck

Testat negativt tisdag fram till idag fredag

Positivt på måndag enbart...

Så det var väl det då :/

Men ingen mens har jag.

Värk högra sidan på magen och även mer svullen där än vänstra

Extremt trött

Förstår ingenting alls

• Simonan
    Bessan91 skrev 2020-11-13 12:49:05 följande:

Vänta några dagar till innan du testar igen, hcG kan stegra olika :)

Så jag borde inte tappa hoppet? :(
  • Simonan
    Bessan91 skrev 2020-11-13 18:40:44 följande:

Ne det tycker jag verkligen inte! Man har så olika nivåer av hcG i kroppen , efter BIM ska de stegra ganska så mycket men som sagt det är olika på alla så ge inte upp ännu !

Ja okej tack!!

Ingen aning när min mens ska komma, inte haft på två år då jag gått på mini piller, men enda sedan jag plussade pausade jag mina piller och det är snart 1 vecka sen

Pausade i söndags & tog test i måndags som sa positivt

Medan alla andra sa negativt

Men ska till BM på måndag och kolla där med!
  • Simonan
    Nykär15 skrev 2020-11-13 21:15:14 följande:

Du kan ha råkat ut för en kemisk graviditet, att det började fästa men sen inte fortsatte och därav negativa test efter...4 dagar negativa test efter låter tyvärr inte så lovande då de borde vara starkare istället efter 4 dagar. Hoppas jag har fel <3

Tack snälla <3

Hoppa också jag bara är en av de som har väldigt låga värden av HcG...

Vill ju bara köpa fler tester men får försöka vänta toll måndag och inte låta tankarna ta över
  • Simonan
    Nykär15 skrev 2020-11-13 21:15:14 följande:

Du kan ha råkat ut för en kemisk graviditet, att det började fästa men sen inte fortsatte och därav negativa test efter...4 dagar negativa test efter låter tyvärr inte så lovande då de borde vara starkare istället efter 4 dagar. Hoppas jag har fel <3

Jag var inte gravid. Fick en snabb tid hos BM idag och hon såg ingenting ...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester