• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-12 13:22:05 följande:
    jag har inga fler tester hemma och den påsen testet ligger i är fortfarande plomberad.. så det blir om jag hinner smita in på apoteket i morgon när jag ska till sonens skola på utvevcklingssamtal.... haha.. onsdag är jag hemma igen och det finns inget apotek här..2 mil till närmaste butik överhuvudtaget och jag har inte körkort.. går 2-3 bussar om dagen bara.. inte värt besväret haha
     aha hahaha surt men då får vi se om du kanske hinner imorgon :)
  • maddiiie89

plussonskan: Grattis :)

och sen undrar jag lite om man kan få lite råd o tips av någon här:)
    är så att jag hade äl förra söndagen, alltså den 4/12, och nu är det så om jag undrar om de e för tidigt och testa ? är så nämligen att jag mår illa hela tiden men kräks inte men mår så där illa så man vill spy men kommer inget.. och matlusten e borta :( testade imorses men tror inte det va positivt, såg inget iaf. men nu tänker man att de kankse e för tidigt o testa:/

• slemtorsk i din bralla
    maddiiie89 skrev 2011-12-12 13:30:56 följande:

plussonskan: Grattis :)

och sen undrar jag lite om man kan få lite råd o tips av någon här:)
    är så att jag hade äl förra söndagen, alltså den 4/12, och nu är det så om jag undrar om de e för tidigt och testa ? är så nämligen att jag mår illa hela tiden men kräks inte men mår så där illa så man vill spy men kommer inget.. och matlusten e borta :( testade imorses men tror inte det va positivt, såg inget iaf. men nu tänker man att de kankse e för tidigt o testa:/

Det är nog lite för tidigt.. både att känna symptom och att testa men kroppen är underlig i bland...man kan ju alltid testa för att man tycker det är kul och spännande men ett positivt test kan man inte- mer än i undantagsfall- räkna med förrän 2-3 dagar före beräknad mens, iaf inte ett klart och tydligt plus. En del dröjer det upp till en vecka-14 dagar EFTER beräknad mens innan de får positivt
  • Knasten83

Maddiiiie89: jag hade testa igen på ons-tors. För att va riktigt säker (som man ändå aldrig kan va ;) väntat till helgen/ början på nästa vecka.

• Zia29
    alexander2011 skrev 2011-12-12 13:13:53 följande:
    ja :) du kan kika på mina tester nån sida bakåt o säga om du ser nått
    känner ingenting. har ont i magen till o från det är det ända 
    Åh jag tyckte mig ana nåt där!:) Håller tummarna! Jag känner heller inte så jättemycket som kanske vissa andra kan göra, men magont, japp här med. Sen illamående till och från, mest på morgonen o kvällen, ömma bröst men inte mer än vanligt när tant röd närmar sig, svullen mage, kissar något oftare än vanligt, huvudvärk och ett enormt sug efter friterad banan med glass haha:p Har vaknat vid 2-3 tiden dom 2 senaste nätterna och haft så otroligt ont i magen och mått så illa att jag vatt 100% säker på att jag kommer spy, men inget har hänt. Konstigt...:/ Hoppas bara inte att jag håller på att bli sjuk!
  • norrköpingsbo

tänkte slänga in mitt test här.. detta tog jag idag.. tog ett igår som såg likadant ut.
    det är bara det att jag hade mens förra veckan..eller sparsam blödning i 2 dar...
    tog testet för jag mår så fruktansvärt illa varje dag...
    kan det vara positivt? Vad tror ni?

• slemtorsk i din bralla

norrköping.. det ser misstänkt likt ett plus ju... man kan ha blödning även om man är gravid så du kanske skulle gå till mödravården och be om ett blodprov..förklara läget...

• norrköpingsbo
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-12 13:58:29 följande:
    norrköping.. det ser misstänkt likt ett plus ju... man kan ha blödning även om man är gravid så du kanske skulle gå till mödravården och be om ett blodprov..förklara läget...
    ja det gör ju det.. jag har barn sen tidigare men jag har aldrig haft nån blödning när jag varit gravid..
    ska se om jag kan få tag på dom imorgon och se vad dom säger.. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester