• Gummsan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Linda: Neeej!!! Kram

• Liten Léonie
    OJ!!!

Man kan ju verkligen säga att läkaren hade rätt igår när det var en ovanligt "stark" ägglossning som såklart gjorde ont.

Vad säger man om detta ÄL-testet, haha? Jag hann inte ens doppa det i kisset förrän strecket va så starkt.

Notera skillnaden på gårdagens test.

Tänkte på en annan sak som läkaren sa, att det var fler ovanligt stora blåsor vilket gjorde att det såklart gjorde ont och även om dom inte är stora är det vanligt att dom går sönder och då kommer det ut lite blod i magen som inte är farligt men vad menade hon med att man ibland släpper flera mogna ägg? Är det det som an göra att testet är så otroligt kraftigt?

• Liten Léonie
    Frokenpilla skrev 2012-01-10 18:51:18 följande:
    Liten Leonie: Fränt! du är som en värpöna... :) du kanske får tvillingar om du nuppar nu ;)
    Ha ha ha ja något tokigt är det för jag har fortfarande ont i magen så det måste va en hejdundrandes ägglossning jag har. Det kan väl inte lossna 3 ägg tex???? 

Strecket är ju så starkt att man tror det är ett skämt.. och jag som tittat noga de andra dagarna innan och undrat var stegringen va... HMPPPF!!!
  • FruLindell
    Liten Léonie skrev 2012-01-10 18:54:55 följande:
    Ha ha ha ja något tokigt är det för jag har fortfarande ont i magen så det måste va en hejdundrandes ägglossning jag har. Det kan väl inte lossna 3 ägg tex???? 

Strecket är ju så starkt att man tror det är ett skämt.. och jag som tittat noga de andra dagarna innan och undrat var stegringen va... HMPPPF!!!
    Det KAN ju lossa flera ägg, det finns ju de som får både tvillingar och trillingar som är "fleräggs". Men det är nog inte särskilt vanligt med tre eller fler ägg. Sexa på =)
    http://ofrivilligtbarnlos.blogg.se/
  • Liten Léonie
    FruLind skrev 2012-01-10 19:07:12 följande:
    Det KAN ju lossa flera ägg, det finns ju de som får både tvillingar och trillingar som är "fleräggs". Men det är nog inte särskilt vanligt med tre eller fler ägg. Sexa på =)
    Jag som har trott att det är ärftligt BARA... Och att det som inte är ärftligt är när ett ägg delar sig efter befruktning och det blir TVÅ.
    Nu läser jag ju på nätet att två-äggstvillingar KAN det bli när man tex fått hormonstimulerande behandling?????
    Det va ju typ det som min kropp själv gett sig efter missfallet sa läkaren igår, att det va fullständigt överskott på hormoner, vad det nu hette som gör att det blir mogna ägg som släpper !!!!! Hjälp vad jag blev nervös nu.... 
  • Frokenpilla

Min syster har tvåäggstvillingar...ingen annan i släkten som har det och hon hade ingen hormonstimulering heller.

• Liten Léonie
    Frokenpilla skrev 2012-01-10 19:15:51 följande:
    Min syster har tvåäggstvillingar...ingen annan i släkten som har det och hon hade ingen hormonstimulering heller.
    Nej det har ju inte jag heller haft mer än att kroppen fick "frispel" verkar det som... Blir helt nervös nu. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester