• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mamma91 skrev 2012-01-10 21:03:22 följande:
    sitter i kö just nu.. å förlåt att jag värkar va så dum men har så svårt för läkare å sånt..

Kom ihåg vad vi sagt om risken för utomkveds när man har spiral, du gör absolut rätt i att ringa. Mitt första X fick jag svaga plus, vattniga blödningar och fruktansvärd smärta. Hör av dig sen så vi får höra hur det går.

kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    mamma91 skrev 2012-01-10 21:08:57 följande:
    har pratat med de nu å de tyckte jag skulle komma in på akut tid imorgon efter som jag inte kan ta mig till sjukhuset nu..
    Det är sånna här gånger jag hatar att bo 1 timme till sjukhuset å sambon jobbar 35 mil bort :´(
    Om det skulle bli värra var ju tvungen att åka in om jag så vart ta med mig dottern..
    Nån här som haft utomkvedes?? eller va det var hon sa?

Ok, men om du måste åka in får du väl ta en taxi? Jag har haft två X.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    kanske 4a skrev 2012-01-10 21:10:54 följande:

Ok, men om du måste åka in får du väl ta en taxi? Jag har haft två X.

X står för extrauterin graviditet, alltså utanför livmodern, samma sak som utomkvedshavandeskap.
  • mamma91

finns inge taxi här ju :( eller jo 1 timme bort å jag har knappast råd att betala de + att jag inte har någon barnvakt.men de sa att vill jag så får jag komma in tidigt imorgon.

• Knasten83

Mamma91: blir det värre får de väl skicka ambulans! Finns transporttjänst också från sjukhusen som kan hämta...

• kanske 4a
    mamma91 skrev 2012-01-10 21:15:34 följande:
    finns inge taxi här ju :( eller jo 1 timme bort å jag har knappast råd att betala de + att jag inte har någon barnvakt.men de sa att vill jag så får jag komma in tidigt imorgon.

Ok, jobbigt :( Hoppas det lugnar ner sig så du får sova. Men åk absolut in i morgon.
  • Helenmedh
    afromama skrev 2012-01-10 20:53:11 följande:
    Jag ser ingenting på stickan alt. nåt väldigt svagt.vid Äl ska det väl vara starkt?

jag tror att om det verkligen är nånting då ser man det direkt oavsett om strecket är  svagt eller ej, samma sak när man misstänker att man är gravid. Spökstreck är väl det man ser när man så himla gärna vill bli gravid/ha ägglossning  och så ser man helt enkelt den fördjupningen som redan finns på testet.

Att ta 4 äl-test om dagen tycker jag låter helt galet om ni  frågar mej, det räcker väl med 1 st om dagen? kan du verkligen matcha in ÄL bättre för att du testar vid 4 oika klockslag samma dag??det kanske är jag som inte fattar så förklara gärna
    Testa med 1 st om dagen måste ju räcka.¨

Testet visar ju trots allt stegringen INNAN ÄL, så visar den inget på måndagen , men visar starkt på tisdagen så är väl ÄL ändå runt onsdag.

jag körde med ÄLtest en månad o det var precis så det var. Helt blankt test på söndagen, starkt utslag på måndagen. Då hade vi sex på måndag o tisdag ,plussade 4 veckor senare.

Men jag hoppas att du prickar in det denna månad så du frår er bebbe!  
    För två månader sedan testade jag med en om dagen men den gav aldrig utslag, pratade med en bm och hon sa att jag kan ha väldigt korta pikar om bara ger utslag någon/några timmar på ett dygn så därför vill jag vara på den säkra sidan :) Plus att dom hade en drive på testlagret, 28 ältest och 20 gravtest för 269kr så tänkte att ja, jag kommer ju ändå behöva
  • Hoppas 2012
    Liten Léonie skrev 2012-01-10 18:45:07 följande:
    OJ!!!

Man kan ju verkligen säga att läkaren hade rätt igår när det var en ovanligt "stark" ägglossning som såklart gjorde ont.

Vad säger man om detta ÄL-testet, haha? Jag hann inte ens doppa det i kisset förrän strecket va så starkt.

Notera skillnaden på gårdagens test.

Tänkte på en annan sak som läkaren sa, att det var fler ovanligt stora blåsor vilket gjorde att det såklart gjorde ont och även om dom inte är stora är det vanligt att dom går sönder och då kommer det ut lite blod i magen som inte är farligt men vad menade hon med att man ibland släpper flera mogna ägg? Är det det som an göra att testet är så otroligt kraftigt?
    Haha shit vilket test! Vilken skillnad från igår!
  • Hoppas 2012
    Liten Léonie skrev 2012-01-10 19:25:27 följande:
    Ha ha ha tjejer nu räcker det. Jag kommer inte våga något sex nu!!! Skrattande
    JOOOOO kom igen nu Glad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester