Kaksmulan1 skrev 2012-01-11 07:41:19 följande:
Liten leonie. ÄL test mäter ju LH hormon och ger pos när toppen kommer, och när toppen på stegringen är. Denna snabba stegring av LH hormon är som en explosion som gör att ägget mognar det sista och slungas ut i äggledaren. Om du tittar på
www.ägglossningskalender.se så ger det en jättebra bild. Lägg in din cykel och så kan man klicka på dagarna så kommer det fram en illustrerad bild på äggets mognad på respektive dag. Och ja, själva ägget släpper alltid 36-48 timmar efter pos ÄL test.
Hihi jo det är jag med på men om man får sån jättestark stegring i två dagar så undrar man ju NÄR det släpper?
Nu såg jag tre timmar sen förra testet att det är nästan helt negativt, så det var en snabb sänkning igen. Borde betyda att ägget släppt idag och att tempen borde gå upp imorgon, för i morse va den fortfarande på samma...
Together90 skrev 2012-01-11 08:10:54 följande:
Cystor(stora äggblåsor) ...göra jävligt ont och dem kan ge utslag på ÄL test.
Men borde hon inte sagt på gyn att det var en cysta? Nu verkar ägget ha släppt i alla fall för nu försvann stegringen, det kanske har att göra med det hon sa om att flera äggblåsor såg ut att kunna släppa ägg???!!!??? Hjälp!!

splink skrev 2012-01-11 08:22:49 följande:
Jag med! Fick sån jäkla smärta att jag trodde det gick sönder därinne. Den fastnade på nått sätt i äggledaren och töjde ut den till närmare bristningsgräns. Men det försvann efter nästa mens. Hade det inte gjort det hade dom fått operera.
Nu blir jag nervös men gyn borde väl se om det va något tokigt? Hon sa att det såg ut som en exemplarisk men väldigt kraftig ägglossning som va på g med tanke på så många mogna blåsor och en lite större...?