• Sirs

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

JD79 skrev 2012-01-11 14:26:38 följande:
    har du några symptom?
    Nja jag vet inte riktigt.. Har inte haft "mensvärk" som jag hade innan min första grav men har liksom haft spänningar/stickningar gjort lite ont i tjejmagen. Mått lite illa men bara trott att det vart inbillning.
    Igår fick jag ett blodsockerfall som inte var av denna världen, vanlígt vis så brukar jag bli sugen på något när jag får det men denna gången kunde jag bara få i mig lite vatten och gå och lägga mig och det tog ett bra tag innan det blev bättre.
    Har vart lite tröttare men samma där har jag trott att jag inbillat mig ;)

Jag har ju bara jämfört med förra så därför har jag absolut trott att det inte tagit sig denna gång. 
    Men hoppas jag har fel!!              
  • Knasten83

Sirs: skönt att det kan va olika för jag jämför hela tiden med min förra grav!

Lycka till nu!

• Söte79

Eller slemmtorsk så lyckas man på sitt tionde försök precis som jag gjorde! Lätt att sitta och tala om hur och när man ska ge upp.. Du behöver inte bli "rädd" tror de flesta vet vad de gör och hur... Har aldrig någonsin fallit mig in att ge upp. Och tänk nu sitter jag här i v 12 efter 10 st ET!

• Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 14:17:39 följande:
    jag letar motivation.. vet ju att jag mår bättre när jag väger mindre, samtidigt är jag ju en "emotionell överätare" och tröstar mig med mat, godis och gud vet vad..... nu när jag bor på landet så ligger ju inte godisbutiken runt hörnet men förra vintern när vår relation var dålig så hände det att jag rörde i hop smör och socker och åt med sked...FATTA VAD ÄCKLIGT!!! men i ren desperation gjorde jag det.... uuuuuurk

nu ska jag ut på praktik och det kan vara fördelar med det..att man är upptagen 8-17 varje dag och inte går hemma o drar som jag gör några dagar i veckan nu, skolan är ju mycket hemstudier på universitetsnivå och då har man ju mer tid att äta....krasst sett.

Vill komma i gång med träning men förstår inte när jag ska kunna klämma in det... dygnet har ju bara 24 timmar och jag måste sova minst 7 timmar för att fungera, går redan upp 4.30 för att hinna ta mig till skola /jobb och jag har inget körkort så jag är beroende av att åka när mannen gör ... suck... vilken jävla gnällig mensfia jag är idag *SPYYYYR på mig själv*
    Jag gick ner 11 kg, min bästa vän 14 kg.. Vi gjorde så här:
    Frukost, åt hur mycket jag ville, vad jag ville
    Lunch, åt tills jag inte var hungrig längre, vad jag ville
    Middag, åt tills jag inte var hungrig längre, inga kolhydrater
    1 dag i veckan fick jag frossa i ALLT! Var jag tvungen att äta godis i veckan så gjorde jag det. Men köpte 10 st istället för 1 kg osv..

Promenerade varje dag. Antingen 10 minuter eller 2 timmar.. bara jag promenerade. Sjukt svårt att inte äta tills man är mätt, utan sluta när man inte är hungrig längre.. man får fylla ut tallriken med gurka, tomat och sånt.. annars ser det så jävla lite ut.. VIDRIGT i början men det blev lättare och lättare för varje dag som gick..

Det fungerade för oss.. utan att vi var slaviska...        
  • slemtorsk i din bralla
    Söte79 skrev 2012-01-11 15:25:07 följande:
    Eller slemmtorsk så lyckas man på sitt tionde försök precis som jag gjorde! Lätt att sitta och tala om hur och när man ska ge upp.. Du behöver inte bli "rädd" tror de flesta vet vad de gör och hur... Har aldrig någonsin fallit mig in att ge upp. Och tänk nu sitter jag här i v 12 efter 10 st ET!
    ja visst.. men någon tid för 10 försök finns ju inte alltid.. och är man 44 och gör sitt 10:e så kanske det ändå är dags att låta kroppen vara... jag kommer varken hinna eller orka eller vilja göra några 10 försök.. jag kommer vara en bra bit över 40 innan vi kommer dit ens.

Det som skrämmer mig är att folk inte ser andra värden i livet än att skaffa barn...jag vet hur det känns att vara ofrivilligt barnlös..tog många år innan mitt förra barn kom men inte ens då hade jag nog kunnat tänka mig genomgå hur många ivf:er som helst.....

DU lyckades på 10:e... men det är långt i från alla som lyckas oavsett de gör 10 eller 20
  • slemtorsk i din bralla
    Choccolat skrev 2012-01-11 15:28:56 följande:
    Jag gick ner 11 kg, min bästa vän 14 kg.. Vi gjorde så här:
    Frukost, åt hur mycket jag ville, vad jag ville
    Lunch, åt tills jag inte var hungrig längre, vad jag ville
    Middag, åt tills jag inte var hungrig längre, inga kolhydrater
    1 dag i veckan fick jag frossa i ALLT! Var jag tvungen att äta godis i veckan så gjorde jag det. Men köpte 10 st istället för 1 kg osv..

Promenerade varje dag. Antingen 10 minuter eller 2 timmar.. bara jag promenerade. Sjukt svårt att inte äta tills man är mätt, utan sluta när man inte är hungrig längre.. man får fylla ut tallriken med gurka, tomat och sånt.. annars ser det så jävla lite ut.. VIDRIGT i början men det blev lättare och lättare för varje dag som gick..

Det fungerade för oss.. utan att vi var slaviska...        
    Att leva så funkar inte för mig..eftersom jag är emotionell överätare och många gånger inte känner varken hunger eller mättnad. Vilket kan innebära att en dålig dag kan jag äta en hel pizza och ändå få plats med mer mat efteråt... och dåliga dagar kommer sällan ensamma......

Men jag har mina egna metoder och får försöka skärpa till dem helt enkelt...det finns ingen möjlighet för mig att tillåta mig själv ens en godisbit för det går alltid överstyr pga sockret. Kolhydrater i sig har jag inga problem med men raffinerat socker är jävulen själv *S*
  • Söte79

Det respekterar jag, att DU känner så. Men du behöver inte vara "rädd" för oss andra som väljer något annat! Att sitta och skriva på det sätter om många kvinnors kamp är inte ok. Vad vet du om ex mina värden i livet?? Det du ser är det vi skriver men det andra då? Kan man inte älska sitt liv men ändå vilja göra 10 IVFer?

• Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 15:33:17 följande:
    Att leva så funkar inte för mig..eftersom jag är emotionell överätare och många gånger inte känner varken hunger eller mättnad. Vilket kan innebära att en dålig dag kan jag äta en hel pizza och ändå få plats med mer mat efteråt... och dåliga dagar kommer sällan ensamma......

Men jag har mina egna metoder och får försöka skärpa till dem helt enkelt...det finns ingen möjlighet för mig att tillåta mig själv ens en godisbit för det går alltid överstyr pga sockret. Kolhydrater i sig har jag inga problem med men raffinerat socker är jävulen själv *S*

Mhh.. det är väl inte samma sak antar jag.. Jag då aldrig rört ihop smör och socker.. då är det ett annat problem än jag hade..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester