• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

pluralfamilj skrev 2012-01-11 14:10:13 följande:
    vad tufft att så mycket hänger på dig som kvinna, måste bli en enorm press! inte så lätt att hitta motivationen att gå ner i vikt då heller kanske? din karl då? behöver inte ta upp sport och sunt leverne han med eller är en hurtis redan?
    min man sitter i rullstol och har en ryggmärgsskada- så det finns liksom inte så mycket han kan göra. Men han är sund och frisk och slutade röka för 5 år sedan har dragit ner på kaffet, dricker nästan ingen alkohol så han kan nog inte vara mer "hurtig" väger för lite för sin längd *S* men det har ju mest med att göra att han inte har någon muskulatur från midjan och nedåt.

Hans spermier är ju för slöa, därför gör vi ivf, eftersom han sitter ner hela dagarna så blir det för varmt för dem, det går liksom inte att göra något åt. Förut hade han problem med utlösningen (hade fåt 3 på 5 år typ) men nu har vi en maskin som hjälper oss med det men han kan inte komma naturligt medan vi har samlag utan vi måste inseminera...
  • Rainbow brite
    Sirs skrev 2012-01-11 14:11:26 följande:
    Behöver era ögon...
    BIM -3 vad tror ni? måste tillägga att det var starkare i verkligheten! 

Solklart plus juh Det ser du väl?
  • leverpåhoppet
    Behöver era ögon...

• MissFörstånd
    Behöver era ögon...

Grattis
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • slemtorsk i din bralla
    Choccolat skrev 2012-01-11 14:14:03 följande:
    Hmm.. så 3 frysförsök gick åt pipan alltså.. det förstår jag måste vara jääkligt tufft! Vet man varför befruktningen inte funka?

2 månader, 10 kg.. Det är ju ingen vidare lätt uppgift.. Särskilt inte utan supermotivation.. tror du inte att du kan försöka hitta motivartion på annat håll? 

Jag skulle exempelvis sluta röka för att öka mina chanser.. gick åt skogen, jag blev ju ändå inte gravid liksom.. så jagfick peppa mig med andra saker; gör sambon överlycklig, minskar mitt dåliga samvete, sparar pengar osv... Då gick det lättare..       
    jag letar motivation.. vet ju att jag mår bättre när jag väger mindre, samtidigt är jag ju en "emotionell överätare" och tröstar mig med mat, godis och gud vet vad..... nu när jag bor på landet så ligger ju inte godisbutiken runt hörnet men förra vintern när vår relation var dålig så hände det att jag rörde i hop smör och socker och åt med sked...FATTA VAD ÄCKLIGT!!! men i ren desperation gjorde jag det.... uuuuuurk

nu ska jag ut på praktik och det kan vara fördelar med det..att man är upptagen 8-17 varje dag och inte går hemma o drar som jag gör några dagar i veckan nu, skolan är ju mycket hemstudier på universitetsnivå och då har man ju mer tid att äta....krasst sett.

Vill komma i gång med träning men förstår inte när jag ska kunna klämma in det... dygnet har ju bara 24 timmar och jag måste sova minst 7 timmar för att fungera, går redan upp 4.30 för att hinna ta mig till skola /jobb och jag har inget körkort så jag är beroende av att åka när mannen gör ... suck... vilken jävla gnällig mensfia jag är idag *SPYYYYR på mig själv*
  • Lindis1974

Slemtork: till slut så lyckas ni. Det är jobbig med IVF jag vet.
    Vilken metod använd du senast? Kommer ni ändra till denna gång?

Ingår bara 3 frysförsök hos de i varje IVF oavsett hur många ägg som blir befruktade ? Vad olika det är landstinget. Jag tror att i Västerbotten får man endast 1 IVF. Tycker det skall vara lika överallt.

Stor kram

• Sirs

Tack tack tack Hjärta

Jag hoppas ni har rätt, det var ju vår spontana reaktion imorse! Men ni vet hur det är när man överanalyserar ;)

Ska ta ett nytt test imorgon bitti bara för att vara säker!    

• JD79
    Sirs skrev 2012-01-11 14:25:09 följande:
    Tack tack tack Hjärta

Jag hoppas ni har rätt, det var ju vår spontana reaktion imorse! Men ni vet hur det är när man överanalyserar ;)

Ska ta ett nytt test imorgon bitti bara för att vara säker!    
    har du några symptom?
    Göteborgare
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2012-01-11 14:24:30 följande:
    Slemtork: till slut så lyckas ni. Det är jobbig med IVF jag vet.
    Vilken metod använd du senast? Kommer ni ändra till denna gång?

Ingår bara 3 frysförsök hos de i varje IVF oavsett hur många ägg som blir befruktade ? Vad olika det är landstinget. Jag tror att i Västerbotten får man endast 1 IVF. Tycker det skall vara lika överallt.

Stor kram
    vi använde långa metoden förra gången och allt blir likadant denna gången.....

japp bara 3 frysförsök oavsett mängden befruktade, sen kan man betala för att sätta in ev frysta som blivit över men ofta så tinar de ju upp flera varje gång för att säkerställa att några är dugliga, de blir ju ofta lite skadade vid upptining.

Jag tycker absolut det ska vara lika överallt, samma krav också. Det är olika BMI-krav också, i en del landsting får man inte ha mer än 30 i BMI, här är det 35 , åldern olika i en del landsting går gränsen vid 39 här vid 40...

vi får se.. jag har inte jättestort hopp att vi ska lyckas man måste vara realist också och inte gå upp med hela livet i detta. Jag blir faktiskt lite rädd när jag läser i ivf-trådarna om folk som gör sitt 10:e försök... någon gång måste man ju inse också att det inte kommer att gå...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester