• Choccolat

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liten Léonie skrev 2012-01-11 16:26:58 följande:
    Hur gör man när man vill gå upp i vikt? Ett evigt tjat överallt om hur svårt det är att gå ner. Frågan är om man har en aning om hur det är att försöka det motsatta???!!

Det finns ju dom som har fysiska problem som gör att dom inte går upp.. Många av dessa kan få medicinsk hjälp.

Men de allra flesta äter "fel". Många äter saker man blir snabbt mätt av, säg chips och en macka istället för ris och kyckling. Många äter dessutom på "fel" tillfällen, oregelbundet osv.

Dom enklaste "tipsen" jag vet är att äta på regelbundna tider. Alltid på regelbundna tider. Och sen även att ta sig tid att äta, sitt ner i lugn och ro, tugga ordentligt osv.. Och självklart då att äta hälsosam mat och verkligen INTE skippa kolhydraterna..

Detta låter som en total dumförklaring men det ligger jättemycket i det jag säger (även om du kanske inte känner dig träffad).      
  • angie91
    Helenmedh skrev 2012-01-11 16:35:48 följande:
    Fyyyy vad jag är ledsen nu.. Känns som om ingenting går min väg längre.. Blir inte gravid, mina två (!) vänner som inte ens planerat eller har ett fast förhållande är gravida, ska gifta mig i mars och har inte ens festlokal, ingen av mina syskon kommer på mitt bröllop, ser knappt min karl för att han jobbar så mycket.. FÖRLÅT allamen just nu är jag såå ledsen.. Kanske är hormoner inför äl eller nåt men bägaren rann verkligen över när min bror ringde och sa att han inte kan komma på bröllopet... 
    men usch!!!
    jag förstår verkligen att det rinner över. och ibland e de skönt att skriva av sig.
    vet verkligen hur de känns när vännerna blir gravida o int en sj... :( men din dag kommer komma den också :) snart får du förhoppningsvis ett plus.
    är det svårt med lokal? skulle kunna hjälpa dig att leta? vart bor du?
    åhhh stackare.. alls inget fel va ledsen över att syskon inte kan komma.. :( lider med dig
    finns iallafall om du vill prata {#emotions_dlg.flower} 
  • slemtorsk i din bralla
    pluralfamilj skrev 2012-01-11 16:37:12 följande:
    ok, jag beklagar de motgångar ni har.. hoppas din starka inställning ändå leder er dit ni vill!

blir erat nästa steg spermadonation då?

Håller tummar och tår för att det ska lyckas för er snart!
    nej..ingen donation. Det är vi båda överrens om. Vi har barn runt om oss sen tidigare, jag har ju en son sen förr och han har 4 barn som inte är hans via blodet men som han är som far till med sin exfru... nu vill vi ha VÅRAT barn och det känns absolut inte rätt att använda donerad sperma.

Sen förstår jag att andra gärna gör det men för oss är det inte ett alternativ lika lite som adoption- vilket vi iaf inte skulle bli godkända för pga hans skada.

Motgångar?? Tja... många som ser oss utifrån skulle nog uppfatta det så.. men vi har haft otroligt mycket tur och medgångar också
  • pluralfamilj
    Liten Léonie skrev 2012-01-11 16:26:58 följande:
    Hur gör man när man vill gå upp i vikt? Ett evigt tjat överallt om hur svårt det är att gå ner. Frågan är om man har en aning om hur det är att försöka det motsatta???!!
    man måste träna regelbundet och äta mycket protein och hälsosamt fett.
    vill man verkligen öka på vågen så sätter man ju upp en matlista med
    energirika mellanmål... se till att man stoppar i sig mer kalorier än man förbrukar.

när man börjar träna så kommer aptiten ofta automatiskt

en killkompis har kämpat hårt för att komma upp i vikt och
    han ser till att äta mycket och rätt samtidigt som han tränar ofta.
  • slemtorsk i din bralla

Helene.. usch vad jobbigt och man FÅR vara arg och man får tycka att folk är idioter faktiskt... man får det

Förstår att allt känns skit....och det finns ju inget jag säger som kan ändra det tyvärr.. men hoppas det vänder på nåt håll för dig snart. Om inte annat kan väl mannen se till att ni får lite kvalitetstid tycker jag.

• pluralfamilj
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 16:43:11 följande:
    nej..ingen donation. Det är vi båda överrens om. Vi har barn runt om oss sen tidigare, jag har ju en son sen förr och han har 4 barn som inte är hans via blodet men som han är som far till med sin exfru... nu vill vi ha VÅRAT barn och det känns absolut inte rätt att använda donerad sperma.

Sen förstår jag att andra gärna gör det men för oss är det inte ett alternativ lika lite som adoption- vilket vi iaf inte skulle bli godkända för pga hans skada.

Motgångar?? Tja... många som ser oss utifrån skulle nog uppfatta det så.. men vi har haft otroligt mycket tur och medgångar också
    med motgångar syftade jag ju på svårigheterna att bli gravida tillsammans,
    ni har säkert massor av positiva erfarenheter också såklart!

lycka till hursom!
  • slemtorsk i din bralla
    pluralfamilj skrev 2012-01-11 16:48:05 följande:
    med motgångar syftade jag ju på svårigheterna att bli gravida tillsammans,
    ni har säkert massor av positiva erfarenheter också såklart!

lycka till hursom!
    ja det gör jag också hehe....vi har väldigt roligt när vi försöker.. vi har ju inte traditionellt samlag utan krånglar med maskiner, glas, sprutor och gud vet vad och vi har jääävligt roligt.. och hur konstigt det låter så är varje utlösning en medgång för oss.. med tanke på att antalet utlösningar han haft sen tonåren är färre än en handfull fram tills nu... så det blir liksom BINGO varje gång ha ha ha
  • pluralfamilj

här verkar i alla fall min "säkra" graviditet blivit till mens för såg nåt brunt på papperet

nåja, då blir det kopparspiral då som tänkt och vänta med eventuella syskon tills
    skolan är fullbordad..

lycka till ni andra!

• cutepoison
    Jennie83 skrev 2012-01-11 16:48:47 följande:
    nu terrar jag er vad tror ni om denna älsticka??? Glad
    Definitivt ÄL om 24-48 timmar :) 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester