• pluralfamilj

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 13:50:57 följande:
    Baserat på den listan har jag alltså ca 7,5% chans att bli gravid varje månad??? (39 år)

Men med min mans spermier sjunker det ytterligare... och med faktum att vi använder inseminering och inte "direktinskjutning" sjunker det ytterligare.....

TJOHOOOO... *ironi*

och ivf-kliniken påpekade klart och tydligt (som om jag inte visste det ) att övervikten drar ner chanserna ytterligare... så alltså..typ1 % chans då eller??
    siffror schliffror!

dagens 20-åringar kröker och röker, ta med det i beräkningen kanske?
    ärftlighet är också en faktor samt cykler...

det är helt enkelt inget annat än slumpen som avgör!
    slump och timing. för spermien skiter i om du är 25 eller 35

jag tror man ska strunta i statistik
  • Nelliepop
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 13:58:31 följande:
    ja ...chanserna ökar ju något med IVF... men med tanke på hur "bra" reslutat jag fick förra gången..(11 lagom stora äggblåsor 4 dagar före äggplock, 7 ägg fick man ut, 5 var i perfekt storlek och bara 2 blev befruktade, ingen bebis)

och att medicineringen inte ändrats...

att jag har gått upp 13 kg sen behandlingen började......

har inte jättestora förhoppningar om att det blir nån bebis helt ärligt

Men försöker hålla hoppet uppe för min mans skull

Då är vi 2 st som inte tror på en bebisObestämd  Med en äggledare och en man som under 1 år var steriliserad ( återställde det i okt)

KÄNSLAN  att det kanske inte blir en bebis gör att jag mår skit   Rynkar på näsan
  • pluralfamilj
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 14:07:30 följande:
    Japp sen jag började behandlingen.. är ju 2 månader sen ungefär man medicinerar ju ett tag innan äggplocket.

7 ägg ses väl som bra.. om man bara hade kunnat befrukta dem.. 5 var "dugliga"......så nej jag tycker väl att man skulle ha bytt antingen medicin eller gått över till korta metoden.
    Den andra typen av medicin ger visserligen färre ägg men de ägg som blir är oftast av bättre kvalitet...vi fick liksom inte ens några till frysen vilket gjorde mig oerhört besviken...vi förlorade 3 försök på detta. På varje behandling "ingår" nämligen en färsk insättning och 3 frysta...

Nu börjar en ny behandling i mars, tills dess måste jag ha gått ner 10 kg för att överhuvudtaget ha en chans......

Men det är svårt att hitta motivationen när man vet innerst inne att chansen är liten... jätteliten...
    vad tufft att så mycket hänger på dig som kvinna, måste bli en enorm press! inte så lätt att hitta motivationen att gå ner i vikt då heller kanske? din karl då? behöver inte ta upp sport och sunt leverne han med eller är en hurtis redan?
  • Sirs

Behöver era ögon...
    BIM -3 vad tror ni? måste tillägga att det var starkare i verkligheten! 

• Jennie83
    Sirs skrev 2012-01-11 14:11:26 följande:
    Behöver era ögon...

Grattis säger jag =)
  • JD79
    Behöver era ögon...

det är ett plus! grattis! Glad
    Göteborgare
  • Nelliepop
    Behöver era ögon...

Det är posetivt... Kan våga mig på ett grattis!!!!!!!!!!!!
  • Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 14:07:30 följande:
    Japp sen jag började behandlingen.. är ju 2 månader sen ungefär man medicinerar ju ett tag innan äggplocket.

7 ägg ses väl som bra.. om man bara hade kunnat befrukta dem.. 5 var "dugliga"......så nej jag tycker väl att man skulle ha bytt antingen medicin eller gått över till korta metoden.
    Den andra typen av medicin ger visserligen färre ägg men de ägg som blir är oftast av bättre kvalitet...vi fick liksom inte ens några till frysen vilket gjorde mig oerhört besviken...vi förlorade 3 försök på detta. På varje behandling "ingår" nämligen en färsk insättning och 3 frysta...

Nu börjar en ny behandling i mars, tills dess måste jag ha gått ner 10 kg för att överhuvudtaget ha en chans......

Men det är svårt att hitta motivationen när man vet innerst inne att chansen är liten... jätteliten...

Hmm.. så 3 frysförsök gick åt pipan alltså.. det förstår jag måste vara jääkligt tufft! Vet man varför befruktningen inte funka?

2 månader, 10 kg.. Det är ju ingen vidare lätt uppgift.. Särskilt inte utan supermotivation.. tror du inte att du kan försöka hitta motivartion på annat håll? 

Jag skulle exempelvis sluta röka för att öka mina chanser.. gick åt skogen, jag blev ju ändå inte gravid liksom.. så jag fick peppa mig med andra saker; gör sambon överlycklig, minskar mitt dåliga samvete, sparar pengar osv... Då gick det lättare..       
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester