• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

simple82 skrev 2012-01-13 10:28:16 följande:
    nu så fick jag en bra bild...

det ser ut som att du har ägglossning ganska snart.. om du tar ett test till i kväll så tror jag det blir positivt.. så det är till att ligga som fan nu de närmaste 2-3 dagarna
  • sofia gbg
    Gummsan skrev 2012-01-13 09:53:22 följande:
    Va är det för fel på min kropp??? Nu får jag ju starkare ältest igen  

Är bilden längst ner samma som de två övriga? Så som ditt test längst ned har mina varit i en vecka nu!! kanske lite starkare till och med!! :/
  • eiramis
    eiramis skrev 2012-01-13 09:51:42 följande:
    Testade idag (BIM-3) med Apoteket hjärtats graviditetstest. Efter 5 min (då man skulle avläsa det) såg jag ingenting, men några minuter senare fanns där ett mycket svagt rött streck som både jag och sambon kunde se, det är för svagt för att fastna på bild. Så nu hoppas jag som tusan på ett starkare streck om ett par dagar.
    Fick ett tidigt missfall i höstas och då var det samma sak, fick ett lika svagt blått streck på apotekets eget test på BIM-3 och dagen efter testade jag positivt med cb digital.
    Vad tror ni, vågar jag hoppas fast strecket dök upp något för sent?
    Kanske ska tillägga att jag känner av vissa av de tidiga symtom jag hade förra gången, bl.a. svag spänningsvärk i magen som har funnits där till och från under en vecka nu samt svagt illamående främst morgon och kväll. Försöker att inte hoppas allt för mycket, men det går inte så bra.
  • Gummsan
    sofia gbg skrev 2012-01-13 11:15:17 följande:
    Är bilden längst ner samma som de två övriga? Så som ditt test längst ned har mina varit i en vecka nu!! kanske lite starkare till och med!! :/
    samma test. Nedre taget med mobilkameran bara
  • Soffiie

Slemmis

du kan ju en del om ägglossning..

jag tänkte på mig att jag var ju på gyn den 2a januari och då sa han ju bara du har en fin äggblåsa sen inget mer samma dag fick ja starkt på äl testet och svagare dagen efter och  så..  och jag räknar då min äl på mån den 2a men kan ju vart så att ägget släppt på onsdagen med eller hur?? om jag fattar detta rätt  i så fall är ja bara på äl+9 idag eller är jag helt ute cyklar??

• slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2012-01-13 12:02:00 följande:
    Slemmis

du kan ju en del om ägglossning..

jag tänkte på mig att jag var ju på gyn den 2a januari och då sa han ju bara du har en fin äggblåsa sen inget mer samma dag fick ja starkt på äl testet och svagare dagen efter och  så..  och jag räknar då min äl på mån den 2a men kan ju vart så att ägget släppt på onsdagen med eller hur?? om jag fattar detta rätt  i så fall är ja bara på äl+9 idag eller är jag helt ute cyklar??
    nej du är inte ute o cyklar alls.. du hade din stegring straxt efter du var hos gynekologen... då räknar man att 12-36 timmar senare släpper ägget... mer troligt senare än tidigt.. så rent hypotetiskt kan ditt ägg ha släppt den 3:e, 4:e eller till och med den 5:e men troligtvis INTE den 2:a.

Man ska inte räkna ägglossningen från starkt ägglossningstest utan möjligtvis dagen efter så får man lite mer rättvis räkning.
  • Soffiie

ok ja för jag var ju hos han den 2a då fick jag starkt sen sjönk dem  och vi var me varann den 2 3 och 4 så hoppas för guds skull inte det släppte den 5e =)  jag har kännt mig så låg idag och kännt det är kört men nu fick jag lite hopp igen,,, tack för svaret du är alltid så gullig och svarar så bra  =) kram Hjärta

• Knasten83

Timrasmus: men sperman lever upp till 5 dygn i oss så du ska inte få panik över att ni hade sex innan, snarare bra att de ligger och väntar in ägget! Ni sexade på bra!

• Jennie83

Slemmis

tog detta test  10/1 vad tror du om de?? =) starkaste hittils, betyder de då att ägget släpper typ idag el så???

• slemtorsk i din bralla
    Jennie83 skrev 2012-01-13 12:20:32 följande:

Slemmis

tog detta test  10/1 vad tror du om de?? =) starkaste hittils, betyder de då att ägget släpper typ idag el så???

inte i dag... utan tidigast i morgon... men pippa på för guds skull.. när det är så starkt utslag så släpper ägget 12-48 timmar senare..... lite beroende på hur känsligt testet är men det vanligaste är snarare 24-36 timmar (så står det på de flesta förpackningar iaf)

tänk på att ägget bara lever 1 dygn medan spermierna lever upp till 7-8 dygn innuti dig... så kör hårt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester