• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppar in här.

Jag hade ett MA i maj 2010 och fortsatte testa positivt i nästan 2 veckor, 3 dagar efter det så fick jag positivt på ÄL testet och hade verkligen flytningar som rå äggvita men jag är rätt säker på att ÄL testet var falskt positivt då jag fått de så många gånger förr då det visat sig med progesterontest att jag inte ägglossat trots positiva ÄL test.
    Så ÄL test behöver dock inte betyda ÄL bara för att det är positivt tyvärr.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Gummsan

Tror ni spermierna är mogna nog för sex idag med eller sabba vi allt eftersom det sägs var annan dag?

• Hoppas 2012

På vissa ställen kan man läsa att de mår bäst av varje dag så det där är så olika :)
    Kör på!!

• telgebo

Ställer om frågan
    Kanske OT, men ägget är ju i äggledaren, men hur länge är det befruktningsdugligt då? Jag menar var händer när det inte är befruktsningsdugligt längre? Färdas det i äggledaren ner till livmodern obefruktningsdugligt då eller?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Knasten83

Alltså om man spekulerar... Om ägget kan fästa upp till 10 dar efter äl borde det va omöjligt att känna ngt innan för den personen. Är på äl+10 idag och då kan det ju va så att ägget precis satt sig och först nu börjar sprida massa Hcg?!

• Knasten83

Telgebo: som jag fattat det kan det bara befruktas i äggledaren, blir det inte befruktar simmar det bara runt till den kommer ut som mens.

• Gummsan

Ett halvt till ett dygn. Läs på 1177.se om ägglossning eller spermier. Där står massa

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester